POŻAR W BURDELU to trupa teatralna założona przez Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego w 2012 roku. Zespół tworzy kolejne przedstawienia w ramach cyklu, liczącego sobie już prawie dwadzieścia „odcinków” – spektakli. Każdy odcinek jest odrębną całością, zarazem stanowiąc jeden z rozdziałów losów stałych postaci, czyli specyficznych mieszkańców Warszawy. Bazyliszek, zamożni mieszkańcy strzeżonego osiedla, miejscy dziwacy, przedstawiciele władzy, terapeuta miasta i inni – wszyscy pod wodzą BurdelTaty kochają się, nienawidzą, zabijają, zmartwychwstają i przeżywają najdziksze przygody. Utalentowany zespół aktorski, muzyka na żywo, fajerwerki inteligentnego humoru i iskry erotycznego napięcia – całość kipi energią, żywiołowością i magią teatru. To trzeba zobaczyć, to trzeba przeżyć.
 

Michał Walczak i Macieja Łubieński za Pożar w burdelu otrzymali nagrodę magazynu „Co jest grane”: Wdechę w kategorii „wydarzenie roku 2013”.

W rankingu „Wprost” 2014 Michał Walczak został uznany za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Polsce (na zaszczytnym miejscu 49.).
Najważniejsza nagroda – miłość publiczności – nie jest przyznawana formalnie i oficjalnie. Zespół otrzymuje ją podczas każdego przedstawienia, gdy nadkomplet widzów wita gorącymi brawami nowy program, a obsługa widowni dostawia kolejne krzesła, aby pomieścić wszystkich chętnych.

 
Na pierwsze spektakle ludzie szli z rezerwą. Jednak już po kilku chwilach, kiedy okazywało się, że "Pożarowi w Burdelu" bliżej do Kabaretu Olgi Lipińskiej (temu dawniejszemu, z panem Tureckim) niż do dowcipu biesiadnego - byli kupieni. Fama o brawurowym kabarecie szybko się rozeszła, już na trzeci odcinek nie można było dostać biletów.
(Izabela Szymańska, Gazeta Wyborcza)
 
„Pożar..." oswaja lęki, uczy zrywać maski, które nakładamy, zachowywać dystans do samych siebie.
(Krzysztof Kwiatkowski, Wprost)
 
…trzeba krzyczeć: ‘Ludzie, idźcie do burdelu na Pożar!’. To miejsce, które trzeba było wynaleźć, które uwalnia od wstydów i kompleksów, od zahamowań i rozczarowań, uczy rozmowy i dystansu.
(Piotr Gruszczyński, dwutygodnik.com)

 zdjęcia: Kasia Chmura

Szanowni Państwo,

dla widzów, którzy płacą za bilety na spektakle przelewem, utworzyliśmy subkonto. Prosimy dokonywać wpłat za bilety na poniższy rachunek Teatru Rozrywki:

ING Bank Śląski SA o/Chorzów nr 69 1050 1243 1000 0090 3047 5132

Jednocześnie informujemy, że dotychczasowy numer konta nadal funkcjonuje i dotyczy wszystkich innych niż należność za bilety wpłat.
ING Bank Śląski SA o/Chorzów nr 37 1050 1243 1000 0010 0000 4497

Za utrudnienia przepraszamy!

recital i śląska premiera płyty Artura Gotza pod patronatem TVP 2

TUTAJ: teledysk MILIONERZY

Nareszcie mężczyzna XXI wieku został z wnikliwością opisany w piosenkach. W kolejnych trzynastu utworach znajdujemy odpowiedzi na pytanie, jaka jest kondycja psychofizyczna współczesnych mężczyzn. Bohaterami stali się zakochani, naiwni, nawróceni, nienasyceni, zdradzający, bogaci, nieśmiali i ci bardzo śmiali przedstawiciele płci męskiej. Dowiadujemy się, z czym musi zmagać się mężczyzna nienasycony i jak radzi sobie z pożądaniem do żony bliźniego, czego jest w stanie dopuścić się nadgorliwy teść, jakimi zaletami obdarzony jest mężczyzna nawrócony, jak na psychikę mężczyzny wpływa podział na ducha, duszę i ciało, jakie są przyczyny picia alkoholu przez mężczyzn, na co mężczyźni mają alergię i na koniec – co postanawia mężczyzna, który chce być idealny.

https://www.youtube.com/watch?v=oVrbKICRVjc

zdjęcia: K. Piątek

teksty i muzyka: Agnieszka Chrzanowska
projekcje: Mateusz Mirowski

Arturowi Gotzowi towarzyszy zespół muzyczny w składzie:

Dariusz Igielski – instrumenty klawiszowe, akordeon
Przemek Przem.Ko Kowalski – gitara basowa
Artur Mostowy – perkusja


zdjęcia: Janusz Szymański

ARTUR GOTZ – urodzony w Krakowie aktor młodego pokolenia, a także wokalista, absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (2006 r.). Występuje na scenie od jedenastego roku życia, a w wieku 15 lat rozpoczął współpracę z Teatrem The Imagination w Londynie, gdzie wystąpił w trzech premierach.

Aktualnie aktor scen Warszawy (Teatr 6. Piętro Michała Żebrowskiego) i Łodzi (Teatr Nowy im. K. Dejmka);w latach 2006-09 był aktorem Teatru Rozrywki w Chorzowie; współpracował również z Teatrem Współczesnym i Teatrem Kamienica Emiliana Kamińskiego w Warszawie.

Jako wokalista debiutował w krakowskiej Piwnicy pod Baranami, w której rozpoczął współpracę z kompozytorem Zygmuntem Koniecznym. Z jego piosenką wydał singiel „Usposobienie przyjemne”, a w sierpniu 2010 r. odbyła się premiera jego debiutanckiej płyty „Obiekt seksualny” z 17 piosenkami o tematyce damsko-męskiej (wyd. Luna Music Wrocław). W Walentynki 2015 ukaże się druga płyta „Mężczyzna prawie idealny” z piosenkami, które napisała dla niego Agnieszka Chrzanowska.

Artur Gotz prezentuje swoje recitale w całej Polsce, a także w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Pradze, Wiedniu, na Cyprze oraz podczas tournee po USA (Kalifornia i Ohio). Artysta zagrał również duże radiowe koncerty na antenie Radia Dla Ciebie w Warszawie, Radia Kraków, Radia Gdańsk, Radia PiK w Bydgoszczy.

Występował na festiwalach teatralnych w Czechach, Francji, Słowacji, Wielkiej Brytanii i na Łotwie, a także na 27. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 2006 r. w koncercie EnergiaPro Młodzi.

Współpracował ze Studiem 68 of theatre arts London w Gdyni, pod patronatem Seana Connery’ego.

Jest laureatem Międzynarodowej Nagrody Konsula Generalnego Republiki Czeskiej; w 2013r. otrzymał Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Łodzi, a w 2014r. Stypendium Miasta Stołecznego Warszawy.

Zagrał kilka ról filmowych m.in. seminarzystę Jurija Nogę w filmie Karol – człowiek, który został papieżem oraz Reportera Dzikowskiego w Wielkich ucieczkach, Wojtka Wystracha w Ścianie śmierci oraz w popularnych serialach.

www.arturgotz.pl

Dom za miastem, późny wieczór, gospodarze z przyjaciółmi wracają z przyjęcia. Na gorącym uczynku zostaje przyłapany złodziej. Ale nie jest to zwyczajny opryszek. To złodziej sympatyczny, zagrany brawurowo przez Cezarego Żaka. Złodziej, który przeszukując dom poznał najgłębsze tajemnice mieszkańców. Złodziej z fantazją, psycholog, który wywróci wzajemne relacje mieszkańców do góry nogami. Ale czy jest to jedyny złodziej, który pojawi się na scenie?
ZŁODZIEJ to komedia jednego z najpopularniejszych brytyjskich autorów Erica Chappella w reżyserii Cezarego Żaka.
ZŁODZIEJ to komedia kryminalna, błyskotliwe żarty, brawurowe zwroty akcji i zaskakujący finał.
ZŁODZIEJ to gwiazdorska obsada: Renata Dancewicz, Izabela Kuna, Cezary Żak, Rafał Królikowski, Leszek Lichota.
stand-up comedy
 
Monodram na podstawie prozy Jerzego Pilcha („Moje pierwsze samobójstwo”, „Miasto utrapienia”, „Marsz Polonia”), w doskonałym wykonaniu Krzysztofa Grabowskiego, będący jednocześnie uteatralizowaną wersja coraz bardziej popularnego w Polsce stand-up comedy.
 
„Polska jest piłkarską potęgą świata, a papież zawsze jest Polakiem...”
 
Jest to próba wytyczenia i zatarcia granicy między tym, co śmieszne a tym, co tragiczne. Błahe, a poważne. Istotne, a nieistotne. Wszystko to przykryte opowieścią Patryka, który bez skrępowania mówi o sobie, o swojej rodzinie, swoim życiu seksualnym bądź jego braku. To autobiograficzna opowieść z pozoru normalnego człowieka, w której rodzi się czy też odsłania dewiant.
 
Nagrody:
– Główna Nagroda Aktorska na 14. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO” w Gdańsku,
– I Nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora (OFTJA) we Wrocławiu,
– honorowe wyróżnienie na 2. Ogólnopolskim Festiwalu Monodramu „Monoblok” w Gdańsku.
 
Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, odbyła się na scenie Teatru im. A. Sewruka w Elblągu.
 
Krzysztof Grabowski kolejny raz pokazuje wielką klasę, tak swobodne aktorstwo to w Polsce nadal rzadkość.
(Jarosław Kowal, www.gdansktown.pl)
 
Grabowski zbudował swój spektakl „Patryk K.” z fragmentów trzech powieści Jerzego Pilcha – i zrobił to, a następnie zagrał, znakomicie. Spowiedź zakompleksionego, neurotycznego, stłamszonego przez ojca młodego mężczyzny, który nie potrafi odnaleźć się ani w łóżku kobiety, ani poza nim, znalazła też uznanie u widzów, którzy Grabowskiego oklaskiwali najdłużej
(Mariusz Urbanek, Odra)