Absolwentka Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu (Wydział Form Przemysłowych). Malarstwo studiowała pod kierunkiem profesora Józefa Hałasa. Zajmuje się grafiką użytkową i małą formą graficzną. Zrealizowała kilkadziesiąt wystaw indywidualnych w Polsce i za granicą, m. in. w Rzymie, Berlinie, Hagen, Hannoverze i Istambule. Ostatnią była „Cicha obecność” we wrocławskim Pałacu Królewskim (styczeń-marzec 2014). Artystka ma również w swym dorobku liczne wystawy zbiorowe, środowiskowe, ogólnopolskie i poplenerowe.
 
Jako scenograf zadebiutowała w 1986 roku, projektując dekoracje i kostiumy do „Nowego Wyzwolenia” wg Witkacego w reż. Jerzego Bielunasa w Operze Wrocławskiej. Jest jedną z najbardziej pomysłowych, obdarzonych wielką wyobraźnią kobiet-scenografów polskich. Ma w dorobku ponad sto realizacji w teatrach całej Polski. Stale współpracuje z Art Scenique w Strasbourgu (Francja). Projektuje kostiumy również do spektakli telewizyjnych i filmów.
 
Do ważniejszych jej realizacji scenograficznych należą m. in. projekty do spektakli:
Tango S. Mrożka i Kabaretu Jacquesa Preventa (obydwa spektakle w Strasbourgu)
Niebezpieczne związki Ch. Hamptona w gdyńskim Teatrze Miejskim,
Śmierć w Wenecji wg T. Manna (Wrocławski Teatr Pantomimy),
Królewicz i żebrak M. Twaina (Teatr Nowy w Łodzi),
Kopciuszek D. Stępień (Teatr im. H. Ch. Andersena w Lublinie),
Wizyta starszej pani F. Dürrenmatta oraz Stworzenia sceniczne A. De Angelisa (obydwa w Lubuskim Teatrze im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze),
Chory z urojenia Moliera oraz Sen nocy letniej W. Szekspira (Lubuski Teatr im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze),
One i my R. M. Grońskiego (Teatr Syrena w Warszawie),
W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne’a (Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki),
Na czworakach T. Różewicza (Teatr Polonia w Warszawie).

 
W Teatrze Rozrywki zrealizowała pomysły scenograficzne do przedstawień:
Złota różdżka J. Bielunasa,
Księżniczka Turandot C. Gozziego,
Dziś wieczorem Lola Blau G. Kreislera,
Uczciwe życie A. Bubienia,
Ubu Król, czyli Polacy A. Jarry’ego,
Na szkle malowane K. Gaertner i E. Brylla,
O co biega? P. Kinga,
KRZYK według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne’a,
Jesus Christ Superstar A. L. Webbera,
Pomalu, a jeszcze raz! I. Šebo,
Canterville Ghost J. Williamsa,
SPIN – musical D. Pashleya,
Adonis ma gościa F. Apkego,
Billy Elliot E. Johna i L. Halla
oraz kilkakrotnie – do Koncertu Sylwestrowego.
 
NAJWAŻNIEJSZE NAGRODY:
 – Nagroda i stypendium im. W. Cwenarskiego we Wrocławiu,
– Stypendium Rządu Włoskiego (Akademia Sztuk Pięknych),
– Nagroda na 10. Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie,
– I i II Nagroda na konkursie malarskim im. Spychalskiego w Poznaniu,
– Nagroda Dziennikarzy w Westfalii za najciekawszą ekspozycję roku (Hannover),
– Dyplom Honorowy „za wyjątkową kreatywność i wysoki poziom prezentowanego kostiumu” na 9. Międzynarodowym Quadriennale Scenografii w Pradze (Stara kobieta wysiaduje T. Różewicza w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze),
– Wszechrosyjska Złota Maska za spektakl Don Juan w Sankt Petersburgu,
– ZŁOTA MASKA za scenografię do przedstawienia Księżniczka Turandot C. Gozziego w Teatrze Rozrywki,
– ZŁOTA MASKA za scenografię do spektaklu W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa w Teatrze Rozrywki,
– Złota Pacynka za scenografię do przedstawienia Zwierzęta Doktora Dolittle J. Bielunasa (Wrocławski Teatr Lalek),
– Nagroda Prezydenta Wrocławia,
– Nagroda Kulturalna Miasta Wrocławia,
– Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS”.

Foto: Tomasz Zakrzewski