Zbrodnia i kara
wg Fiodora Dostojewskiego
Grupa Cogito

Zbrodnia i kara w adaptacji Macieja Malinowskiego to dramat na trzy osoby: Raskolnikowa, Sonii i Porfirego, w nieistniejącej w powieści, aczkolwiek całkiem możliwej sytuacji, kiedy to Porfiry odwiedza Raskolnikowa w gułagu. Mamy na scenie pełną dramatyzmu syntezę filozofii i poglądów Dostojewskiego odnośnie koncepcji nadczłowieczeństwa, wiary i ludzkiego pojmowania dobra i zła, jako uniwersalnych drogowskazów podążania człowieka w kulturze wśród innych.
Mistrzowskie aktorstwo artystów Teatru Ludowego i Teatru Słowackiego w Krakowie.

spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF

Grzegorz Kempinsky
Diwa
Teatr Żelazny z Katowic
 
Spektakl „Diwa”, to podszyty humorem dramat dwóch aktorek – matki i córki. Spotykają się w dniu rozdania najważniejszej aktorskiej nagrody teatralnej, do której obydwie są nominowane.
To zderzenie dwóch pokoleń, dwóch różnych podejść do życia, sztuki i zawodu aktora. Wzruszająca podróż od śmiechu do łez, w której obie kobiety próbują sobie odpowiedzieć, co w życiu jest najważniejsze i czy wyrzeczenia, które trzeba ponieść w imię sukcesu, sławy i kariery, są tego warte.
W tej kameralnej sztuce o matce – prawdziwej diwie teatralnej z niesamowitym dorobkiem i jej córce – popularnej aktorce serialowej, możemy podziwiać całą paletę barw sztuki aktorskiej i prawdziwy popis dwóch fantastycznych aktorek, których życiorysy nieprzypadkowo pokrywają się z życiorysami ich scenicznych bohaterek. Małgorzaty Bogdańskiej – polskiej aktorki teatralnej i filmowej, która głównie poświęciła się teatrowi i ma w swoim dorobku mnóstwo znaczących ról teatralnych, takich jak: Maria w „Woyzecku”, Sonia w „Zbrodni i Karze”, czy Gertruda w „Hamlecie” oraz Edyty Herbuś, jednej z najciekawszych aktorek filmowych młodego pokolenia, znanej z seriali takich, jak „Na dobre i na złe”, „Klan”, „Ojciec Mateusz”, czy „Samo Życie”.


spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF

 

Czas trwania: 65 minut
Foto: Janusz Kasprzak
Teatr Rozrywki w Chorzowie poszukuje kandydatów do pracy w charakterze biletera / bileterki w godzinach popołudniowych oraz w weekendy, z umiejętnością pracy w zespole.
Wiek 18-25 lat. Doświadczenie w pracy z zakresu obsługi klienta będzie dodatkowym atutem.
Osoby zainteresowane podjęciem pracy proszone są o dostarczenie CV, osobiście do Biura Obsługi Widzów Teatru Rozrywki przy ul. Konopnickiej 1 w Chorzowie, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 w terminie do 20.06.2015 r.
Aplikacje przesłane pocztą e-mail nie będą rozpatrywane.
17. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃ
 
Eric Chappell
TRUCICIEL
 
O śmierci inaczej. O samobójstwie z uśmiechem. O odejściu z tego świata z ironią. Vincent pracuje dla firmy Exodus i na co dzień jest… zawodowym trucicielem. Kiedy pojawia się w domu Celii i Waltera wszystko wydaje się jasne: pogrążona w depresji kobieta od lat deklaruje, że chce pożegnać się z tym światem. Dlaczego jednak jej listy pożegnalne są niepodpisane i czy na pewno to ona sama umówiła tę wizytę? Jaką rolę w tej opowieści gra Angie, młoda i rzutka asystentka Waltera, oraz pracownik telefonu zaufania, który zawodowo ratuje niedoszłych samobójców? Komedia pomyłek, w której nic nie jest oczywiste i trzy drinki, z których tylko jeden jest zatruty. Kto go wypije?...
TRUCICIEL, oparty na błyskotliwym i przewrotnym tekście Erica Chappella, to drugi spektakl reżyserowany w Och-Teatrze przez Cezarego Żaka. Zapraszamy na pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji czarną komedię.
 
Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Cezary Żak
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska
 
Obsada: 
Małgorzata Foremniak
Dorota Pomykała
Mirosław Kropielnicki
Andrzej Pieczyński

Cezary Żak
 
17. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃ
Ray Cooney

MAYDAY 2
 
Ciąg dalszy przygód najbardziej znanego taksówkarza z Londynu, czyli Johna Smitha, który od lat niemal bezkolizyjnie lawiruje między dwiema kochającymi go żonami, sumiennie rozpisując w małym notesie plan podwójnego życia. Czym jednak jest jeden notes wobec potęgi Internetu?... Gavin i Vicky poznają się właśnie przez Internet i od razu czują, że wiele ich łączy – wspólne pasje, plany i marzenia oraz… ojciec, który jest taksówkarzem i nazywa się John Smith.
Powstający w Och-Teatrze spektakl MAYDAY 2 jest kontynuacją historii opowiedzianej w MAYDAY, czyli spektaklu, który na scenie Ochu wystawiany jest z wielkim sukcesem od marca zeszłego roku. W reżyserowanej przez Krystynę Jandę sztuce zagrają m.in. Monika Fronczek, Maria Seweryn, Artur Barciś czy Rafał Rutkowski i ich postaci - zmienione po latach - a dodatkowo pojawią się dzieci i ojciec Stanleya (granego przez Artura Barcisia). Dwa razy tyle komplikacji i zabawy z tym związanej. Będzie temu wszystkiemu towarzyszyła muzyka zespołu Boney M. i stylistyka lat 80.
"jeśli ktoś nie widział "Jedynki", może spokojnie przyjść na "Dwójkę" i odwrotnie. Będzie tak samo dobrze się bawił, bo to jest tekst doskonały!" Maria Seweryn
 
Fragmenty recenzji:
„Bez ryzyka popełnienia błędu można wróżyć temu przedstawieniu długi żywot, zwłaszcza że tajemnica farsy polega na sprawności zespołu, idealnym zestrojeniu działań i puent, a to się w tym spektaklu układa. Dwie co najmniej role zasługują na więcej niż odnotowanie: wystylizowana Mary Smith Marii Seweryn i cierpiący na zaburzenia pamięciowo-emocjonalne staruszek, tata Stanleya, w mistrzowskim wykonaniu Jerzego Łapińskiego.” Tomasz Miłkowski



„Myślę, że w farsie - nawet tej bardzo dobrze napisanej - łatwo jest stracić gust i dyscyplinę. Publiczność chce się śmiać. I to jest fantastyczne, że chce się śmiać, ale bywa też zwodnicze. Na szczęście poczucie humoru, lekkość, wdzięk, technika w tej obsadzie (Artur Barciś, Monika Fronczek, Rafał Rutkowski) są niezmienne i na najwyższym poziomie" - mówi Maria Seweryn. W spektaklu nie brak typowych dla farsy elementów: trzaskania drzwiami, błyskawicznie rozwijającej się akcji, obfitującej w niewiarygodne wydarzenia, szalonych trików i doprowadzonego niemal do absurdu humoru sytuacyjnego. Sprytnie zaprojektowana scenografia umożliwia jednoczesne prowadzenie akcji w obu domach, na jednej scenie, w tym samym czasie. Taka konstrukcja spektaklu wymaga zwiększonego wysiłku ze strony aktorów, ale trzeba przyznać, że radzą sobie z tym utrudnieniem znakomicie. Niesamowite zbiegi okoliczności oraz chaos wywołują nieustanny śmiech wśród publiczności i udowadniają, że jeśli coś może pójść źle, to pójdzie! Mimo to Ray Cooney tak precyzyjnie i kunsztownie skonstruował swoją farsę, iż wszystko konsekwentnie, bez żadnej przypadkowości prowadzi do zaskakującego rozwiązania. W dodatku całość jest niepoprawna politycznie, pełna dowcipów o ślepocie, niepełnosprawności, starości, nagłej śmierci, homoseksualistach, ale nie jest krzywdząca, a wręcz oczyszczająca. Wreszcie można swobodnie śmiać się, bo bez śmiechu trudno byłoby przecież poradzić sobie z wszystkimi trudami i niedogodnościami naszego dnia powszedniego.” Anna Czajkowska
 

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
 
OBSADA:
MARY SMITH - Maria Seweryn
BARBARA SMITH - Monika Fronczek
JOHN SMITH - Rafał Rutkowski
STANLEY GARDNER - Artur Barciś
TATA STANLEYA - Jerzy Łapiński/Stanisław Brudny
VICKI SMITH - Olga Sarzyńska/Justyna Schneider
GAVIN SMITH - Bartłomiej Firlet/Adam Serowaniec



SPONSORZY I PARTNERZY: