Absolwent Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie.
Syn scenarzystki Henryki Królikowskiej i reżysera Macieja Wojtyszki. Reżyser teatralny i filmowy.
Jest autorem słuchowisk radiowych i scenariuszy do seriali telewizyjnych: Na Wspólnej, Pensjonat pod Różą, Kacperiada (serial w produkcji) oraz filmów fabularnych: Święty interes Macieja Wojtyszki i Za niebieskimi drzwiami Mariusza Paleja (film w produkcji).
Był II reżyserem na planie Świętego interesu oraz seriali: Ludzie Chudego i Doręczyciel.
Ma w dorobku kilka ról aktorskich w serialach (Dom, Na dobre i na złe i in.), współpracę scenariuszową oraz reżyserską.
Jest współautorem (wraz z Maciejem Wojtyszką) dramatu Powidoki, na podstawie którego powstał spektakl Teatru Telewizji i który został uhonorowany „za oryginalny polski tekst dramatyczny nagrodą na Krajowym Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru TV „Dwa Teatry” (Sopot, 2010).

W Teatrze Rozrywki – wspólnie z Maciejem Wojtyszką – wyreżyserował Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.


Foto: Artur Wacławek
Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie kompozycji i dyrygentury. Pierwszym autorskim zespołem Krzesimira Dębskiego był „String Connection” – zespół, który niemal natychmiast dołączył do najlepszych formacji, reprezentujących tzw. young power polskiego jazzu. Dużo koncertował w całej Europie, USA i Kanadzie, biorąc udział w wielu festiwalach. W 1987 roku Krzesimir Dębski ograniczył koncertowanie na rzecz kompozycji.
Jest twórcą muzyki filmowej (Ogniem i mieczem, Stara baśń oraz 1920 Bitwa Warszawska Jerzego Hoffmana, Kingsajz i Deja Vu Juliusza Machulskiego, W pustyni i w puszczy Gavina Hooda, Ranczo Wilkowyje Wojciecha Adamczykai ponad sto innych filmów fabularnych), muzyki do kilkunastu seriali telewizyjnych (Matki, żony i kochanki, Złotopolscy, Na dobre i na złe, Ranczo, Sfora, Przepis na życie, Dziewczyny ze Lwowa i in.) oraz teatralnej (ponad czterdzieści realizacji w teatrach Warszawy, Wrocławia, Poznania, Gdyni, Krakowa, Łodzi, Lublina i innych ośrodków teatralnych).
Przede wszystkim jednak komponuje utwory symfoniczne i kameralne – do dziś powstało ponad 120 takich utworów, m. in. 2 symfonie, opera, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych. Jego kompozycje wykonywane były na największych festiwalach muzycznych, jak Luzern Festival, czy Piano Spheres w Los Angeles. Wśród wykonawców kompozycji Krzesimira Dębskiego są takie osobistości świata muzyki, jak Vadim Riepin, Jose Cura, '12 Cellisten' Filharmoników Berlińskich czy Solcguttene Chor z Oslo i Konstanty Kulka.

W 2005 roku muzyk otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni Limelight Films na skomponowanie nowej muzyki do szesnastu niemych filmów Charlie Chaplina.

Jako dyrygent prowadził koncerty z udziałem największych międzynarodowych śpiewaków.

Dla Teatru Rozrywki skomponował muzykę do spektakli”

Rudolf Valentino Z. Rudnickiej i J. Rudzkiego,
Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,
Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.


WAŻNIEJSZE NAGRODY:

nagroda prezesa Rady Ministrów za twórczość kompozytorską dla filmu, teatrów i widowisk TV (1989),
nagroda za muzykę do filmu Ofelia na wakacjach 12. FPF dla Dzieci i Młodzieży, Poznań 1992,
Fryderyk'99 – nagroda za muzykę do filmu Ogniem i mieczem
Warszawa – TP SA Music and Film Festival 2000 – Philip Award za muzykę do filmu Ogniem i mieczem
Pyros (Grecja) 2001 – Miedzynarodowy Festiwal Filmowy – nagroda za muzykę do filmu W pustyni i w puszczy
Poznań 19. MFF Dla Dzieci "Ale kino!" 2001 – Srebrne Koziołki za muzykę do filmu W pustyni i w puszczy
Złota Kaczka 2004, nagroda w plebiscycie czytelników miesięcznika "Film" za muzykę do filmu Stara baśń.
Laureat magazynu „Gentleman” w kategorii „Gentleman w kulturze” (2010),
– Srebrny Medal "Zasłużony dla kultury GLORIA ARTIS" (2015).


Foto: Artur Wacławek

http://www.kdebski.pl/

My, Ślązacy

(czyli kto?)

Zapraszamy na premierę filmu dokumentalnego Doroty Pryndy, zatytułowanego „Autonomiści”. To niezależna produkcja, która powinna wzbudzić żywą reakcję publiczności i skłonić do dyskusji o tożsamości mieszkańców współczesnego Górnego Śląska.


Zdjęcia z planu filmowego „Autonomistów” Doroty Pryndy.

Zaprezentujemy również jubileuszowy 10. numer kwartalnika „Fabryka Silesia”. W debacie udział wezmą członkowie Rady Redakcyjnej tego pisma: Zbigniew Kadłubek, Waldemar Szymczyk, Ingmar Villqist oraz redaktor naczelny – Krzysztof Karwat. Punktem wyjścia będą pytania, postawione w jednym ze szkiców zamieszczonych na łamach „Fabryki”: „Czy Ślązakiem jest ten, kto mieszka stale (!) na Śląsku, czy tylko ten, którego przodkowie stąd się wywodzą? A co począć z Niemcami, którzy przez parę pokoleń żyli na Śląsku i musieli wyjechać po wojnie? Czy Ślązakami są ludzie, którzy dobrowolnie wyjechali z regionu, bo chcieli podnieść standard życia? Czy Ślązakami pozostają ci, którzy większą część roku spędzają poza regionem, pracując w Niemczech czy Holandii? Czy Ślązakami są ludzie, którzy urodzili się na Śląsku, ale mieszkają w głębi Polski? A jak nazwać osoby pochodzące z mieszanych związków? Czy też są Ślązakami?”.


Na foyer pokażemy wystawę fotograficzną Reinharda Glomba „Znaszli ten Śląsk? Historia regionu”.

PARTNER:


PARTNER MEDIALNY:

 

Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Reżyser teatralny, filmowy i telewizyjny, pisarz, autor sztuk, komiksów i filmów animowanych. Dziekan Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej.
Autor książek dla dzieci i młodzieży, wśród których najbardziej popularną jest cykl o Brombie. Książka „Bromby i Fikanda Wieczór Autorski” została nagrodzona Nagrodą Literacką m.st. Warszawy.
W bogatym dorobku reżyserskim ma filmy fabularne (Synteza, Mistrz i Małgorzata, Ogród Luizy, Święty interes i in.), seriale telewizyjne (Pensjonat Pod Różą, Miodowe lata, Całkiem nowe lata miodowe, Miasteczko, Ale się kręci!, Doręczyciel), filmy krótkometrażowe i dokumentalne oraz ponad trzydzieści realizacji spektakli Teatru Telewizji.
Jest autorem licznych scenariuszyfilmowych.

W Teatrze Rozrywki – wspólnie z Adamem Wojtyszką – wyreżyserował Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.

WAŻNIEJSZE ODZNACZENIA I NAGRODY:
– Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski,
– Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski,
– Nagroda Publiczności – Tarnowska Nagroda Filmowa (Tarnów),, Nagroda Publiczności na Festiwalu Filmów Polskich „Wisła” (Moskwa), Grand Prix – Złota Ryba na Festiwalu Filmów Optymistycznych „Happy End” (Rzeszów) oraz Nagroda Specjalna Jury na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych (Gdynia) – wszystkie za film Ogród Luizy,
– Statuetka „Melonika” – nagroda jury w kategorii „najdowcipniejszy serial komediowy” na Festiwalu Dobrego Humoru (Gdańsk-Gdynia-Sopot) za serial Ale się kręci!,
– Nagroda Jury Dziecięcego (Marcinek) na Festiwalu Filmów dla Dzieci (Poznań) za film Synteza,
Nagroda Prezesa PRiTV I stopnia oraz wyróżnienie jury oraz nagroda dziennikarzy na 2. Festiwalu Filmów i Widowisk Teatralnych w Olsztynie – za reżyserię przedstawienia Ostatnie dni M. Bułhakowa w Teatrze Telewizji,
– nagroda Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci i młodzieży – „za twórcze poszukiwania w dziedzinie reżyserii oraz w zakresie nowych form filmów telewizyjnych i kinowych”,
– Złoty Ekran – za reżyserię przedstawienia Ferdydurke wg W. Gombrowicza w Teatrze Telewizji,
– Statuetka Fredry – nagroda wrocławskich krytyków teatralnych za najlepsze przedstawienie roku – za przedstawienie Kandyd czyli Optymizm wg Woltera w Teatrze Polskim we Wrocławiu,
– Nagroda im. Leona Schillera,
– Statuetka Fredry – nagroda Wrocławskiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru i krytyków – za przedstawienie Garderobiany R. Harwooda w Teatrze Polskim we Wrocławiu,
– Nagroda za reżyserię autorskiego przedstawienia Bułhakow w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie – na 2. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy,
– Nagroda za oryginalny tekst dramatyczny do przedstawienia Chryje z Polską we własnej reżyserii na 8. Festiwalu Teatru Telewizji Polskiej i Polskiego Radia „Dwa Teatry” w Sopocie,
– Nagroda za oryginalny tekst dramatyczny (wraz z Adamem Wojtyszką) do przedstawienia Powidoki na 10. Festiwalu Teatru Telewizji Polskiej i Polskiego Radia „Dwa Teatry” w Sopocie,
– Nagroda Pary Prezydenckiej dla twórcy sztuki adresowanej do młodego pokolenia (2014),
– Kawaler Orderu Uśmiechu.

Foto: Tomasz Zakrzewski
ATRAMENTOWA

koncert Stanisławy Celińskiej
wraz  z zespołem pod kierownictwem Macieja Muraszko

„Atramentowa” to najnowsza płyta Stanisławy Celińskiej. Aktorka odgrywa swoją kolejną wspaniałą rolę – pieśniarki, która wie o czym śpiewa i wie jak przyciągnąć słuchacza wykorzystując pełną paletę barw i emocji.
A wszystko zaczęło się od „Atramentowej Rumby”, którą Maciej Muraszko i Marcin Sosnowski napisali specjalnie z myślą o Stanisławie Celińskiej. Razem z latynoamerykańskim zespołem Los Locos artystka zaprezentowała ją w Koncercie Premier 46. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2009. Po występie z „Atramentową Rumbą” okrzyknięto Stanisławę Celińską polską Cesarią Evorą... Aktorka – tak jak kiedyś Cesaria – potrafi zaczarować publiczność swoim charyzmatycznym głosem i pomimo wielu przeciwności oraz trudów - kocha życie.
Niepowtarzalne teksty do kompozycji Macieja Muraszko, specjalnie dla Stanisławy Celińskiej napisali: Wojciech Młynarski, Dorota Czupkiewicz oraz Muniek Staszczyk i Marcin Sosnowski.
Artystce towarzyszą wybitni muzycy młodego pokolenia z Polski oraz artyści z Ukrainy. Ciekawym akcentem jest wykonanie przez Stanisławę Celińską znanego przeboju zespołu Hey „Do rycerzy, do szlachty, do mieszczan” wraz z jej autorką – Katarzyną Nosowską przygotowanego w nowej zaskakującej aranżacji. Ponadto Artystka śpiewa wraz z Muńkiem Staszczykiem przejmującą piosenkę, którą Muniek napisał specjalnie dla niej.

W koncercie występują:
Stanisława Celińska -wokal

Wojtek Olszewski - fortepian
Kuba Frydrych – gitary,
Krzysztof Samela - kontrabas
Tomasz Lisiecki - wiolonczela
Janusz Muraszko - akordeon
Paweł Pełka - saksofon
Maciej Giżejewski - instrumenty perkusyjne
Maciej Muraszko -  perkusja

SPONSORZY I PARTNERZY: