fbpx
Reżyser świateł. Karierę zawodową rozpoczął od współpracy przy realizacji koncertów (min. Sonique) oraz współtworzeniu nowatorskich przedstawień m.in. w Teatrze Muzycznym Capitol. Następnym etapem jego kariery była współpraca z firmą Holiday on Ice (Holandia) przy realizacji jednych z bardziej widowiskowych rewii na lodzie, Hollywood i Diamonds, na stanowisku programisty świateł. Dzięki tej współpracy został zauważony przez firmę Show Time, która zaprosiła go do prowadzenia departamentu oświetlenia oraz reżyserii świateł w Tihany Spectacular Circus podczas dwuletniego tournée po Meksyku.
 
W roku 2004, do współpracy na stanowisku reżysera świateł zaprosiła go dyrekcja Opery Wrocławskiej. Jako reżyser świateł realizował również takie
superwidowiska Opery Wrocławskiej jak: Pierścień Nibelungów w Hali Stulecia, Napój Miłosny na Pergoli oraz Otello na Wyspie Piaskowej.
Od 2006 roku jako niezależny artysta stale współpracuje z większością scen operowych i muzycznych w Polsce, takich jak: Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Opera NOVA w Bydgoszczy, Opera na Zamku w Szczecinie, Opera Krakowska oraz Opera Wrocławska.
 
W Teatrze Muzycznym ROMA reżyserował światła do jednego z najbardziej multimedialnych przedstawień tej sceny, pt. Akademia Pana Kleksa.
Ma też na koncie realizacje oświetlenia do zagranicznych produkcji w Palau de les Arts Reina Sofia w Walencji, ABAO Bilbao oraz w Teatro Real w Madrycie.
Współpracuje z najlepszymi reżyserami polskiej sceny operowej, mi.n.: Michałem Znanieckim, Laco Adamikiem oraz Markiem Weissem-Grzesińskim.
 
Do ważniejszych realizacji należą:
  • w Polsce – Maria Stuarda G. Donizettiego (Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Śląska w Bytomiu), The Fairy Queen H. Purcella i Mandragora K. Szymanowskiego (Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu) oraz Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków B. Pawłowskiego (Opera Nova w Bydgoszczy), Kniaź Igor A. Borodina (Hala Ludowa we Wrocławiu), La Traviata G. Verdiego (Fosa Miejska w Toruniu), Scena Folkowa na Festiwalu Przystanek Woodstock 2011 w Kostrzyn)
  • za granicą – Samson i Dalila C. Saint-Saënsa w Grecji, Mandragora K. Szymanowskiego w Hiszpanii, Otello G. Verdiego we Włoszech, Demetrio S. Mayra w Szwajcarii, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego w Hiszpanii i Argentynie, Ernani G. Verdiego w Izraelu oraz Hiszpanii i in.
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicali: Our House T. Firtha i Madness, Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Billy Elliot E. Johna i L. Halla oraz Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona.
 
Innym obszarem działalności Bogumiła Palewicza jest oprawa świetlno-wodna. W 2008 roku podjął się realizacji takiej właśnie oprawy do muzyki Krzesimira Dębskiego na nowej fontannie w Toruniu. Po sukcesie tej wydarzenia zaproszono go do udziału w jednym z największych projektów tego typu, Fontanny Multimedialnej we Wrocławiu. Oprócz reżyserowania oprawy multimedialnej, konsultował tam rozwiązania dotyczące techniki sterowania i synchronizacji fontanny. Od spektakularnego sukcesu w czerwcu 2009 roku brał udział w reżyserii wszystkich show, które pokazywane są na fontannie. W roku 2009 stworzył również pokaz muzyczno-świetlno-wodny w Łodzi, później w Inowrocławiu, Toruniu i Dusznikach-Zdrój.
 
Foto: arch. pryw. Bogumiła Palewicza