fbpx

NOWE SZATY KRÓLOWEJ - PREMIERA 10. EDYCJI ENTRÉE

„Nowe Szaty Królowej”

Teatr im. Stefana Batorego

 

Jaka powinna być Królowa? Piękna, łaskawa, mocarna… to zdają się już oklepane frazesy. Może współczesna władczyni powinna odznaczać się zupełnie innymi cechami. Może obecnie powinna być raczej zasymilowana i przystosowana. Być może powinna odbijać w sobie wiele barw naszej skomplikowanej codzienności. Tylko czyja tak właściwie ma to być Królowa?

„Nowe Szaty Królowej” to opowieść o młodym pokoleniu zagubionym w czasach pełnych skrajności. W czasach, w których przynależność jest koniecznością, w których nie ma miejsca na nijakość, w których budząc się godzinę później niż zwykle, otwiera się oczy w zupełnie nowej rzeczywistości. Kiedy narrację współczesnego świata prowadzą masowe media, zaciera się granica między prawdą a fikcją, coraz mniej wyraźna staje się też granica moralności. W świecie medialnego szumu definicje pewnych wartości zaczynają być stawiane na nowo. Jak bardzo mogą zostać zmienione? To zależy od oglądalności.

Scenariusz i reżyseria: Katarzyna Hora
Scenografia: Jan Głąb
Muzyka: Katarzyna Bem
Choreografia: Marta Wiśniewska
Wideo: Łukasz Kurek
Plakat: Magda Bremer

Występują:
Marta Wiśniewska,
Żaneta Górecka,
Agata Dromert,
Michalina Hanzel,
Adrianna Bieżan,
Piotr Jaszczur Śnieguła

czas trwania: 75 minut

Spektakl powstał w ramach nagrody 10. edycji Obserwatorium Artystycznego Entrée w Teatrze Rozrywki. 

Projekt współfinansowany przez Miasto Chorzów oraz Fundację #wszystkierodzajeteatru.


Teatr im. Stefana Batorego to kolektyw twórczy założony w 2014 roku przez ówczesne uczennice III Liceum Ogólnokształcącego w Chorzowie. Dzisiaj, po części studentki wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz absolwentki Akademii Praktyk Teatralnych Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice". Współtwórczynie Fundacji #wszystkierodzajeteatru. Siła sześciu kobiet która pokazuje, że teatr jest przede wszystkim wspólnotą, spotkaniem i przyjaźnią. W swoich pracach chętnie wykorzystują doświadczenia zdobyte podczas kształcenia artystycznego. Sięgają po różnorakie środki artystyczne takie jak: forma, animacja przedmiotów, muzyka i pieśni wielogłosowe. Większość pochodzi ze Śląska, dlatego ważnym jest, aby szukać odpowiedzi na trudne pytania o tożsamość mieszkańców tego regionu, co roku jest realizowany autorski projekt nazwany „Kolędowaniem Miejskim” - jest to forma etnoteatru, która daje szansę na na rozwój duchowy i umocnienie wspólnoty, zarówno tej lokalnej jak i rodzinnej.