fbpx

Reżyser, choreograf i aktor. Od 1998 roku dyrektor Teatru Muzycznego ROMA. W latach 1991-1998 był dyrektorem Teatru Powszechnego im. J. Kochanowskiego w Radomiu, gdzie z wielkim sukcesem artystycznym i komercyjnym wyreżyserował musicale „Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze” (Andrew Lloyd Webber) i „Fame” (David de Silva). Był również pomysłodawcą, a następnie dyrektorem trzech edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego. Współautor libretta musicalu Akademia Pana Kleksa oraz tłumaczenia legendarnych Kotów. Autor libretta musicalu Piloci.

Stypendysta The United States Information Agency oraz British Council („Zarządzanie teatrem w warunkach gospodarki rynkowej”). Laureat Nagrody im. Aleksandra Bardiniego za „mistrzowskie prowadzenie teatru muzycznego”, przyznanej podczas 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2002) oraz Nagrody Prometeusza za „upór i konsekwencję w działalności artystycznej” (2003). W 2005 roku otrzymał nagrodę Arts & Business Awards za „mistrzowskie zarządzanie kulturą”. W tym samym roku udekorowany został Złotym Krzyżem Zasługi w uznaniu wybitnych zasług w działalności na rzecz rozwoju kultury i za osiągnięcia w pracy organizatorskiej. W 2007 roku otrzymał Asa Empiku oraz nagrodę specjalną Feliksa za musical Akademia Pana Kleksa. Po premierze spektaklu Upiór w operze odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2009). Laureat Róży Gali 2010 za reżyserię musicalu Les Misérables. W 2013 roku – z okazji jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej – postanowieniem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla polskiej kultury i za osiągnięcia w twórczości artystycznej i teatralnej.

W 2013 roku na zamówienie The Walt Disney Company wyreżyserował rosyjskojęzyczną wersję musicalu Aladyn Jr w Teatrze Muzycznej Komedii w St. Petersburgu.

Od roku 2016 prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie ze studentami Wydziału Wokalno-Aktorskiego.




Foto: Karol Mańk

Aktor, wokalista, tancerz. Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, ze specjalnością musical w klasie śpiewu prof. zw. dr hab. Ryszarda Minkiewicza.

Związany z wieloma Teatrami Muzycznymi w Polsce i za granicą, bardzo aktywnie działa w środowisku artystycznym. 

W 2015 roku zadebiutował musicalem Love Story w Nowym Teatrze w Słupsku, kreując główną postać Olivera Barretta IV.
Główne role zagrał również w musicalach:
- Crazy for You (Opera na Zamku w Szczecinie),
- Grimm (Uckermärkische Bühnen Schwedt),
- Opera za trzy grosze (Teatr Variete w Krakowie),
- Footloose (Teatr Muzyczny w Poznaniu),
- Rock of Ages (Teatr Syrena w Warszawie),
- Pretty Woman (Teatr Muzyczny w Łodzi),
- Sunset Boulevard (Opera Nova w Bydgoszczy).

Wystąpił w spektaklu Fame (Mazowiecki Teatr Muzyczny w Warszawie), Czarownice z Eastwick (Teatr Syrena w Warszawie) oraz Rodzina Addamsów (Teatr Syrena w Warszawie).

Karol Drozd to także solista w cyklu koncertów „Mazowsze w sercu Wolnej Niepodległej” organizowanych przez Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury w Warszawie. W przeszłości koncertował też z Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, Filharmonią Warmińsko-Mazurską im. Feliksa Nowowiejskiego, Szymon Sutor Orchestra oraz Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy.

W roku 2021 jako jeden z solistów nagrał płytę „ODnowa” z kompozycjami Mariana Hemara. Pomysłodawcą i realizatorem projektu było Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Płyta powstała z okazji 120 rocznicy urodzin kompozytora.

Solista na V Arena Festival film & music w Ostródzie. Koncertował w towarzystwie orkiestry filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Odznaczony najwyższą klasą taneczną w Polsce w tańcach latynoamerykańskich i standardowych. Trzykrotny mistrz Polski i dwukrotny półfinalista mistrzostw świata w tańcach latynoamerykańskich. Finalista I edycji programu „Got to Dance – tylko taniec” emitowanego na antenie telewizji Polsat - występ z formacją „Takt Chadek Chełm”.

Instruktor tańca, choreograf oraz pedagog fundacji MUSICAMP, której celem jest kształcenie młodych talentów poprzez organizowanie warsztatów musicalowych oraz koncertów, tym samym rozpowszechniając w Polsce musical.

W Teatrze Rozrywki Karol Drozd występuje gościnnie jako kot Myszołap w musicalu Koty A. L. Webbera.


Foto: Marek Zimakiewicz

Dyrygent

Studiował dyrygenturę symfoniczno-operową na Akademiach Muzycznych w Katowicach i Wrocławiu. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich prowadzonych przez G. Chmurę i K. Lloyd (Uniwersytet Louisville).

Współpracował m.in. z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu gdzie poprowadził spektakle repertuarowe, w tym: Manru I.J. Paderewskiego, Carminę Buranę C. Orffa, Halkę S. Moniuszki, Barona cygańskiego J. Straussa, My Fair Lady F. Loewego, Phantoma M. Yestona i Kota w butach B. Pawłowskiego. W roli asystenta, przygotował premiery: Cyrulika Sewilskiego G. Rossiniego, Anny Boleny G. Donizettiego, Tannhäusera R. Wagnera, Borysa Godunowa M. Musorgskiego, Kopciuszka S. Prokofiewa, Don Giovanniego W. A. Mozarta, Verbum Nobile, S. Moniuszki i Mocy Przeznaczenia G. Verdiego.

Uczestniczył również w koncertach i festiwalach, w roli dyrygenta: Lost Highway O. Neuwirth podczas 59. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, The Golden Dragon P. Eötvösa podczas festiwalu „Opera Rara” w Krakowie, Manru I.J. Paderewskiego podczas festiwalu „Viva Polonia!” w Dworku Paderewskiego i Nabucco G. Verdiego podczas X Europejskiego Festiwalu Muzycznego „Gloria” w Białymstoku, Czarodziejski Flet W.A. Mozarta w Filharmonii Dolnośląskiej, Wesoła Wdówka I. Kalmana z Jurajską Orkiestrą Kameralną; w roli asystenta: The Man Who Mistook His Wife For A Hat M. Nymana z udziałem Tomasza Koniecznego i Vanda A. Dvoraka podczas festiwali „Opera Rara”, współpracował z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej podczas 1 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. A. Campi w Lublinie.


Foto: Piotr Markowski

Student V roku Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.
Uczestnik półrocznej wymiany studenckiej w Beijing Dance Academy. Brał udział w następujących spektaklach:
- Bezwiośnie (konc. N. Krynicka),
- Zimowy pogrzeb (reż. P. Bułka, P. Kania),
- Flying fish (chor. F. Fehér)
- LUNAR (chor. O. Bury)
oraz w performance CIAŁO.OBIEKT (chor. I. Chlewińska).

Jest również współtwórcą i wykonawcą spektaklu GLORIA zrealizowanego w ramach programu Rezydencja/Premiera na 13. Gdańskim Festiwalu Tańca oraz etiudy Zaświaty powstałej w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze.

W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie jako Makiawel w musicalu Koty A. L. Webbera.




Foto: Zuzanna Predygier