Pozostałe
Jak pokazać prawdziwą miłość, żeby nie otrzeć się o banał? Po co dziś wystawiać w teatrach „Romea i Julię”, najsłynniejszy melodramat wszechczasów napisany przez Williama Szekspira pięć wieków temu? Czy jeszcze kogoś może zafascynować opowieść o parze naiwnych nastolatków, którzy za możliwość spełnienia swoich marzeń zapłacili życiem?
Jesteśmy przekonani, że może! Mimo że sztuka ta dziś kojarzy się przede wszystkim z nieszczęśliwą miłością tytułowych bohaterów, to ów zasadniczy wątek miłosny, dzięki któremu jest tak popularna, ginie czasem w gąszczu innych, choć równie zajmujących sytuacji, wynikających z nieporozumienia między rodami Montekich i Kapuletich - rodzin Romea i Julii. W naszej realizacji uwypuklona zostanie właśnie owa intensywna miłosna relacja, rodząca się gwałtownie między dojrzewającym, choć już trochę doświadczonym w tym względzie młodzieńcem i pożądającą nowych doznań jego rówieśniczką. Będzie to także opowieść mająca na celu uzmysłowienie nam brutalności i nieprzewidywalności śmierci, która stanie się przeznaczeniem dwójki kochanków, ponieważ zamiast ciepłego łoża, czeka na nich zimny grobowiec.
Odchodząc do innego świata, zostawią nam na pamiątkę kamienny balkon w jednej z kamienic w Weronie, która stanie się celem pielgrzymek milionów nieszczęśliwie zakochanych, szukających tam odwagi, by dalej walczyć o swą miłość.



„Baśnie Pana Szekspira” to teatralny projekt edukacyjny przygotowany z myślą o najmłodszych. Jego celem jest produkcja profesjonalnych spektakli dla dzieci w oparciu o adaptacje sztuk Williama Szekspira. Wysoka jakość artystyczna przedstawień została zagwarantowana poprzez zaproszenie do realizacji doświadczonych twórców teatralnych.
Projekt teatralny „Baśnie Pana Szekspira” to początek mądrego, konsekwentnego i pożytecznego działania na rzecz wykształcenia oraz poszerzania horyzontów myślowych i kulturowych dzieci i młodzieży. Naszym celem jest dotarcie z przedstawieniami tam, gdzie dostęp do teatru jest utrudniony i gdzie miejsce zamieszkania w znacznej mierze decyduje o możliwości uczestniczenia w dobrach kultury wysokiej. Szczególną uwagę przywiązujemy również do udziału w naszych przedstawieniach dzieci ze środowisk defaworyzowanych i zagrożonych wykluczeniem.
Wyjątkową okazją do realizacji projektu są przypadające w 2014 roku obchody 450. rocznicy urodzin oraz w 2016 roku 400. rocznicy śmierci największego dramaturga wszechczasów.



Stowarzyszenie Teatralne Tespis istnieje od 1999 roku w Katowicach. Jego celem jest promowanie polskiego teatru poprzez inicjowanie i wspieranie działań związanych z animacją i rozwojem twórczości teatralnej. Prowadzi najstarszy polski serwis informacyjny dotyczący teatralnego życia kulturalnego pod nazwą Dziennik Teatralny, którego redakcja zrzesza kilkudziesięciu recenzentów i współpracowników z całej Polski. Publikuje rocznie kilkaset recenzji i wywiadów. Stowarzyszenie organizuje także warsztaty dla recenzentów i konkursy upowszechniające wiedzę o polskim teatrze oraz patronuje przeglądom, festiwalom i premierom teatralnym.


TWÓRCY SPEKTAKLU:

Henryk Adamek – reżyser, autor adaptacji scenicznych. Twórca ponad sześćdziesięciu realizacji teatralnych w kraju i za granicą. Najczęściej reżyseruje teksty dramaturgów współczenych. Laureat wielu nagród, w tym  odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Złotej Maski.
Damian Banasz – artysta plastyk pochodzący z Bytomia ,obecnie zajmujący się scenografią. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, od 2012r asystent w Katedrze Scenografii wrocławskiej ASP. Związany z teatrem studenckim wrocławskiej PWST. Realizował dyplomy na wydziale Lalkarskim i Aktorskim, asystent scenografa przy spektaklach w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze.
Rafał Smoleń – kompozytor, aranżer, instrumentalista. Kierownik muzyczny spektakli teatralnych oraz twórca muzyki do koncertów i przedstawień. Współpracuje z wieloma teatrami muzycznymi i dramatycznymi m.in. Teatrem Rozrywki i Teatrem Śląskim, a także z Filharmonią Śląską.
Katarzyna Błaszczyńska - aktorka Teatru Śląskiego w Katowicach. Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Debiutowała w 2012 roku w spektaklu R. Cooney'a „Mayday 2” w reżyserii M. Śławińskiego w Teatrze Powszechnym w Łodzi. W tym samym roku rozpoczęła stałą współpracę z Teatrem Śląskim w Katowicach, gdzie do tej pory zagrała m.in. w „Piątej stronie świata” i „Morfinie”.
Violetta Smolińska - aktorka Teatru Śląskiego w Katowicach od 1992 roku. Absolwentka PWST w Krakowie (Wydział Aktorski we Wrocławiu). Ma w swoim dorobku role teatralne, telewizyjne i filmowe – współpracowała m. in. z W. Krzystkiem, L. Ptaszyńskim, M. Pieprzycą, M. Rosą. Laureatką m. in. nagrody Wojewody Śląskiego dla Młodych Twórców i Złotej Maski 2004.
Wiesław Kupczak - aktor Teatru Śląskiego w Katowicach. Absolwent PWST w Krakowie. Na swoim koncie oprócz wielu ról teatralnych ma również kreacje filmowe i telewizyjne. Zagrał w takich produkcjach, jak m. in. „Śmierć jak kromka chleba”, „Angelus”, „Jesteś Bogiem”, „Drogówka”, „Dom zły”, „Obywatel”. Wielokrotnie nagradzanym na międzynarodowych festiwalach.
Jakub Margosiak – student IV roku PWST w Krakowie. Zadebiutował w spektaklu dyplomowym "Na L..." na podst. "Alicji w krainie czarów" w reżyserii Aleksandry Koniecznej. Laureat głównej nagrody za autorską choreografię "Prywata konceptualna" na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Tarnowie.
Damian Strzała - absolwent PWST w Krakowie. Zadebiutował w 2013 roku w spektaklu pt: „Koło Kwintowe” w reż. Aleksandry Popławskiej, a w 2014 roku zagrał w „Blue Room” w reż. Agnieszki Glińskiej. Interesuję się muzyką, teatrem, literaturą, filmem oraz życiem.

Pomysłodawca projektu – Ryszard Klimczak - założyciel i prezes Stowarzyszenia Teatralnego TESPIS w Katowicach, w kwietniu 1998 roku powołał do życia pierwszy w Polsce wortal poświęcony tematyce teatralnej o nazwie „Teatry w Internecie” przekształcony później w „Dziennik Teatralny”. Dzięki dużej oglądalności (5000 – 15 000 wejść dziennie) Dziennik Teatralny promuje polski teatr oraz, poprzez udostępnianie forum, stymuluje młodzież do aktywnego działania na rzecz lokalnych inicjatyw teatralnych w całej Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa śląskiego.


Organizator Agencja Marketingu Zintegrowanego JC Academy i Partnerzy zapraszają na siódmą już odsłonę Silesia Fashion Day.
27 lutego 2015 r., po raz pierwszy, odbędą sie pokazy młodych projektantów, w ramach Silesia Fashion Day MŁODA FALA. W sobotę, 28 lutego 2015 r. zapraszamy na galę finałową Silesia Fashion Day. W programie – kreacje światowych domów mody, pokazy taneczne oraz finał corocznego konkursu dla artystów ze Śląska
„Fashion Point”.

Szanowni Widzowie,

uprzejmie informujemy, że nasza znakomita aktorka, Maria Meyer postanowiła pożegnać się z rolą Marii Magdaleny w rock-operze Jesus Christ Superstar. 20 stycznia 2015 r. zagra w tym przedstawieniu po raz ostatni.
Od premiery (28 kwietnia 2000) była Marią Magdaleną ponad 280 razy. Stworzyła piękną, zapadającą w pamięć postać i zawsze dostarczała widzom wzruszeń i niezapomnianych przeżyć. Serdecznie Marii za to dziękujemy!
Zapraszamy gorąco na ten wyjątkowy spektakl!
Od 21 stycznia br. Marię Magdalenę grać będzie Emilia Majcherczyk. Emilii życzymy, by znakomicie odnalazła się w tej roli.

Koncert promujący płytę „We Go Home”

Myślałem, że odebrałem już swoją lekcję przy poprzednim albumie. Całkiem sporą lekcję. To, co dla mnie najważniejsze, to moje korzenie, moja rodzina i niezmienne poznawanie siebie samego.”

Po nagraniu trzech albumów Cohen zdecydował, że on i przemysł muzyczny powinni się rozstać. Przekonany, żeby dać sobie jeszcze jedną szansę, w 2011 wydaje swój najlepszy krążek „Like A Man” (2011), płytę elegancką i pełną intymnego piękna. Jego piosenki miały silne powiązanie i stanowiły muzyczny dialog z jednym z artystów, którego muzyka miała na Adama największy wpływ – Leonardem Cohenem – jego ojcem. Sam Leonard powiedział o „Like A Man”, że to zbiór „światowej klasy piosenek o miłości.” Krążek przyniósł Adamowi uznanie krytyków, uwielbienie fanów i pokrył się złotem.

„We Go Home” jest piątym albumem w dorobku artysty płytą „domowej roboty” w pełni znaczenia tego słowa. Adam nagrywał go w miejscach doskonale sobie znanych. Podczas trasy po Europie muzyk wynajął dom na greckiej wyspie, gdzie spędził dużą część swojego dzieciństwa. „Nagrywanie w domowych warunkach z muzykami, którzy podczas trasy stali się dla mnie jak rodzina, oferuje ci nadzieję, której nie daje żadne studio czy muzycy sesyjni.” Kolejna część materiału została nagrana w Montrealu, w domu, w którym Adam spędził swoje wczesne lata.

To, co różni „We Go Home” od poprzedniego albumu, to jego brzmienie – bogatsze, pełniejsze, zróżnicowane. Nadal usłyszymy gitarę akustyczną, ale pojawia się też delikatność fortepianu oraz poczucie humoru i dystans do samego siebie.


Wspaniałe, ciepłe i pełne emocji nagrania prezentują mężczyznę jako artystę, autora tekstów, ojca, potomka, jako Cohena! Autor zagląda do swojego serca, w przeszłość i ta odyseja powrotu do czasów dzieciństwa owocuje zbiorem wspaniałych piosenek
!

The Independent

Cohen ma świadomość swojego pochodzenia, ale skupia się na tym, dokąd go ta wiedza zaprowadzi.

Record Collector Magazine

Urodzony w Montrealu, (Kanada) w roku 1972, syn Leonarda Cohena i jego ówczesnej żony Suzanne Elrod, Adam Cohen wzrastał w atmosferze przesyconej muzyką. Otoczony instrumentami, sam szybko nauczył się grać na perkusji, fortepianie i gitarze, a muzyczną inspiracją byli dla niego Joni Mitchell, Bob Dylan, Randy Newmand oraz Bob Marley. W wieku 17 lat, pracując jako członek obsługi technicznej podczas trasy koncertowej zespołu calypso, uległ bardzo ciężkiemu wypadkowi drogowemu, w wyniku którego spędził siedem miesięcy w szpitalu. W najtrudniejszym okresie walki o jego życie, ojciec spędzał przy szpitalnym łóżku każdy dzień. Gdy Adam Cohen wrócił do zdrowia rozpoczął studia licencjackie na wydziale nauk politycznych i społecznych Uniwersytetu Syracuse w stanie Nowy Jork, gdzie spędził dwa lata, zanim postanowił przerwać naukę i skierować swoje życie z powrotem na tory związane z muzyką, co było mu zawsze pisane.
Karierę muzyczną rozpoczął w wytwórni fonograficznej Columbia Records, pisząc piosenki dla innych artystów, między innymi Bette Midler. W roku 1998 ukazał się jego debiutancki- zatytułowany imieniem i nazwiskiem-album, który przez The New York Times okrzyknięty został jako „obiecujący początek”. Jeden z utworów z albumu – „Cry Ophelia” stał się radiowym i telewizyjnym hitem.
Kolejnym krokiem w karierze Adama Cohena był francuskojęzyczny album „Melancolista”, na którym gościnnie zaśpiewała francuska aktorka Virginie Ledoyen. Kilka lat później, wraz z kalifornijskim zespołem rockowym Low Millions nagrał album „Ex-Girlfriends”, który odnosił się do faktycznych byłych związków artysty. Mając na koncie kilkanaście hitów i światowe trasy koncertowe, Adam Cohen zakończył „ostatnią fazę” tego, co nazwał „prawdziwą edukacją muzyczną”.
Ogromny sukces i uznanie przyniosło mu w roku 2007 wykonanie, po raz pierwszy w życiu, jednego z utworów swojego ojca – klasycznego „Take This Waltz”. Stało się to na scenie w Barcelonie, a utwór ten wykonany został przez Adama Cohena w języku hiszpańskim. Zachęcony tym sukcesem artysta w wydał w 2011 r album „Like A Man”, który jest z jednej strony intymny i romantyczny, z drugiej zaś posługuje się prostym i trafiającym w sedno językiem. Klimat płyty przywołuje na myśl twórczość ojca Adama, tak samo jak w każdym dziecku rozbrzmiewa echo głosu jego rodzica.
Koncerty Adama w 2011 okazały sie niezwykłym sukcesem: z jednej strony materiał muzyczny, a z drugiej charyzmatyczna osobowość Artysty, sprawiły ,że publiczność wyszła absolutnie zaczarowana, oczekując niecierpliwie jego kolejnej wizyty w Polsce.
W lutym 2015 Adam ponownie zawita do Polski. Jego najnowszy album "We go home" jest hołdem złożonym ojcu wyśpiewany jednak własnym, niepowtarzalnym głosem. Utwory z płyty bardzo często pojawiają się na antenie radiowej Trójki, która będzie patronem lutowej trasy koncertowej, tym samym w spotach emitowanych na antenie radia pojawi sie informacja o wszystkich koncertach trasy.

Polecamy Państwa uwadze nasz "sklepik" z gadżetami. Aktualnie dostępne są w nim:

– kalendarze 2015 ze zdjęciami z "Rozrywkowych" spektakli (18 zł)

– "Rozrywkowe" filiżanki ze spodeczkiem (25 zł)

– pyszne krówki (5 zł za 10 szt.)

ZAPRASZAMY NA ZAKUPY – w kasie biletowej oraz na stoisku przy szatniach Dużej Sceny!