MATEUSZ MIROWSKI

Powrót do listy
MATEUSZ MIROWSKI
 
Absolwent kierunku Architektura Wnętrz i Pracowni Scenografii Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Od początku studiów związany blisko z wrocławską PWST. Autor, współautor i realizator licznych opraw scenograficznych do
przedstawień studenckich Wydziału Lalkarskiego, Aktorskiego oraz Reżyserii Dramatu.
 
Współpracował przy wielu spektaklach dyplomowych, projektując przestrzeń, kostiumy, lalki i formy plastyczne, jak również opracowując plakaty oraz inne formy identyfikacji wizualnej przedstawień.
 
Obecnie (2014) doktorant rodzimej uczelni na kierunku Sztuka Mediów. W ramach studiów III stopnia poszukuje rozwiązań pozwalających na plastycznie i dramaturgicznie spójne zastosowanie multimediów w wydarzeniu teatralnym.
 
Równolegle do działalności akademickiej, obejmującej pedagogiczny nadzór nad pracami studentów, bierze czynny udział w organizacji warsztatów dla dzieci i młodzieży.
 
Wybrane realizacje teatralne:
  • 2008, O królewiczu, który niczego się nie bał, reż. Bogusław Kierc, Teatr PWST Wrocław (projekty lalek, masek i form plastycznych do spektaklu dyplomowego IV roku Wydziału Lalkarskiego PWST we Wrocławiu),
  • 2009, Ubu Król, reż. Michał Derlatka, Teatr PWST Wrocław (projekty scenografii, kostiumów i lalek oraz wykonanie elementów scenografii),
  • 2010, Cubus i Poliedry, reż. Michał Derlatka, Teatr PWST Wrocław (projekty scenografii, kostiumów, lalek, opracowanie projekcji wykorzystywanych w spektaklu),
  • 2010, Studio Ubu, reż. Michał Derlatka, Teatr PWST Wrocław, Teatr DAMU w Pradze, Teatr VŠMÚ w Bratysławie (projekty scenografii, kostiumów i lalek do spektakli, realizowanych w ramach Międzynarodowego Programu Współpracy Wyższych Uczelni Teatralnych „CUBUS”),
  • 2011, Domowe Duchy: Atlas Kieszonkowy, reż. Janka Jankiewicz-Maśląkowska, nieformalna grupa LALE.Teatr (współpraca scenograficzna, kostiumy i opracowanie identyfikacji wizualnej spektaklu),
  • 2011, Orlando, reż. Ewa Ignaczak, Teatr Stajnia Pegaza, Sopocka Scena Off De Bicz (projekt scenografii),
  • 2012, Pippi Pończoszanka, reż. Michał Derlatka, Teatr PWST we Wrocławiu (projekty scenografii i lalek do spektaklu dyplomowego IV roku Wydziału Lalkarskiego PWST we Wrocławiu),
  • 2012, Podłogowo, reż. Janka Jankiewicz-Maśląkowska, Tomasz Maśląkowski,
  • nieformalna grupa LALE.Teatr, Wrocławski Teatr Lalek (współpraca scenograficzna, opracowanie identyfikacji wizualnej spektaklu),
  • 2012, Ściana.Banana, reż. Janka Jankiewicz-Maśląkowska, Tomasz Maśląkowski, nieformalna grupa LALE.Teatr, Wrocławski Teatr Lalek, Teatr Pinokio w Łodzi (projekt oprawy graficznej spektaklu),
  • 2013, Love & Information, reż Monika Strzępka, Teatr PWST Wrocław (opracowanie projekcji multimedialnych w charakterze ruchomej
  • typografii, asystentura scenograficzna, opracowanie materiałów promocyjnych spektaklu dyplomowego Wydziału Aktorskiego PWST we Wrocławiu),
  • 2013, Jan i Małgorzata. Baśń o pewnym końcu, reż. Przemysław Jaszczak (projekty scenografii, kostiumów i lalek, projekcje multimedialne/animacje),
  • 2013, Opowieści z czterech stron świata, reż. Dorota Bielska, Dolnośląska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu, Teatr PWST Wrocław (projekty oraz wykonanie scenografii, kostiumów i form
  • plastycznych, multimedia i obsługa wideo na żywo),
  • 2013, Mężczyzna prawie idealny, reż. Artur Gotz, Teatr Nowy w Łodzi (projekcje multimedialne/animacje stanowiące oprawę plastyczną spektaklu muzycznego),
  • 2013, Bierzcie i jedzcie, reż. Monika Strzępka, Teatr Rozrywki w Chorzowie (napisy, projekcje, animacje),
  • 2014, Kopciuszek reż. Przemysław Jaszczak, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze (projekty scenografii, lalek, rekwizytów, projekcje multimedialne).