fbpx
Trudno nam dzisiaj zrozumieć, jak wielkim wydarzeniem było w latach 40. XIX wieku pojawienie się na Górnym Śląsku kolei żelaznych. Współcześni też mieli z tym problem, skoro na przykład rajcy Bytomia sprzeciwili się poprowadzeniu linii kolejowej przez ich miasto, co na długie lata zepchnęło je na peryferia dynamicznie uprzemysławiającego się regionu. Inaczej postąpiono w Katowicach, które właśnie dzięki kolejnictwu stały się metropolią przemysłową i handlową.
 
Przedstawimy proces rozwoju kolei i jego wpływ na życie ludzi. Towarzyszyć temu będą intrygujące opowieści ze świata obyczajowości i techniki, pełne zaskakujących anegdot i faktów.
 
Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: Jakub Halor – ekspert ds. komunikacji, Zbigniew Jakubina – prezes Zarządu Towarzystwa Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów Pyskowice oraz Przemysław Nadolski – historyk.
 

Na zdjęciu: parowóz Ty42 24, odremontowany przez Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów w Pyskowicach.