Pianista, kompozytor i aranżer. Od 1975 r. aktywnie uczestniczył w życiu jazzowym. Współpracował z takimi instrumentalistami jak: Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Witold Szczurek, Jacek Kochan, Andrzej Cudzich, Paweł Dalach, Adam Kawończyk, Zbigniew Czarnecki i Ryszard Jasiński.
W 1971 roku wziął, jako muzyk, udział w inscenizacji Wszystko dobre, co dobrze się kończy W. Szekspira, a później w Dziadach A. Mickiewicza (obydwa spektakle w reżyserii Konrada Swinarskiego w krakowskim Starym Teatrze). Od tego czasu rozpoczęła się jego przygoda z teatralną sceną. Skomponował muzykę do kilkudziesięciu spektakli dla teatrów na terenie kraju oraz poza granicą.
Stale współpracuje z reżyserem Pawłem Kamzą, ale również z Bogdanem Cioskiem, Adolfem Weltchkiem, Andrzejem Sadowskim, Jerzym Zoniem, Bogdanem Rudnickim, Iwoną Bielską, Jackiem Głombem, Robertem Czechowskim i in.
 
Napisał muzykę do następujących spektakli reżyserowanych przez Pawła Kamzę: Wiedźmy P. Kamzy w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie, Narkotyki S. I. Witkiewicza i Kordian J. Słowackiego w legnickim Centrum Sztuki – Teatrze Dramatycznym, Wyprawa z cieniem wg J. Brzechwy w Teatrze Animacji w Poznaniu, Kartoteka T. Różewicza, Pan Jowialski A. Fredry, Eine kleine A. D. Liskowackiego oraz Nierządne królestwo P. Kamzy w szczecińskim Teatrze Współczesnym, Tam, gdzie spadają anioły D. Terakowskiej na Scenie Polskiej w Czeskim Cieszynie, Wesele raz jeszcze M. Pruchniewskiego, Szpital Polonia P. Kamzy, Troja, moja miłość Eurypidesa, Wysoka Komedia wg C. K. Norwida oraz Klątwa cesarskiej włóczni P. Kamzy w legnickim Teatrze im. H. Modrzejewskiej, Ferragosto G. Herlinga-Grudzińskiego w Centrum Kultury Teatrze w Grudziądzu (oraz w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu), Przypadki Mikołaja Doświadczyńskiego I. Krasickiego w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, Kalisz-Raj wg A. Saint-Exupery'ego, Romeo + Julia P. Kamzy w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Opowieści argentyńskie W. Gombrowicza w Teatrze Polskim w Poznaniu, Kochałam Bogdana W. P. Kamzy oraz Spektakl „.....” S. Wyspiańskiego, Fotografie J. Andermana oraz Moja Molinezja P. Kamzy w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie i Łzy Ronaldo P. Kamzy w Lubuskim Teatrze uim. Leona Kruczkowskiego.
 
Współpracował z Bogdanem Cioskiem, tworząc muzykę do następujących spektakli: Szelmostwa lisa Witalisa J. Brzechwy, Podanie o Piaście i Popielu A. Gal, Balladyna J. Słowackiego, Tristan i Izolda J. Bediera, Legenda S. Wyspiańskiego, Antygona Sofoklesa i Don Kichote M. de Cervantesa (wszystkie w Teatrze Lalki i Maski „Groteska” w Krakowie), Antygona Sofoklesa, Wyzwolenie oraz Wesele S. Wyspiańskiego (Teatr Zagłębia w Sosnowcu), Brzydkie kaczątko A. Gal (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie), Dożywocie A. Fredry i Balladyna J. Słowackiego (obydwa Teatr im. J. Osterwy w Lublinie).
 
Paweł Moszumański skomponował kilkaset piosenek, wiele utworów na chór, zespoły kameralne i orkiestrę.
 
W 1999 roku otrzymał III nagrodę na 19. Opolskim Festiwalu Teatrów Lalkowych za muzykę do spektaklu Księga Dobrej Nadziei w reż. A. Weltschka.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Historia filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera.
 
Foto: Tomasz Zakrzewski
 
Kompozytor muzyki teatralnej, aranżer, reżyser nagrań. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, współzałożyciel działającego w latach 1992-1999 Studia Muzyki Przestrzennej w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie, w latach 1982-1999 związany również etatowo z tym teatrem. Od roku 2003 współpracuje z krakowskim zespołem teatralno-kabaretowym Grupa Rafała Kmity, jako kompozytor muzyki do powstających tam spektakli.
Bolesław Rawski jest autorem muzyki do ponad 150 spektakli teatralnych, Teatru Telewizji, muzyki baletowej, a także muzyki do piosenek i pieśni (m. in. do tekstów w jidysz i języku greckim).
 
Współpracuje z polskimi i zagranicznymi scenami (m. in. Teatr Powszechny, Teatr Dramatyczny, Ateneum w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr Śląski w Katowicach, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr im. Słowackiego, STU, Narodowy Stary Teatr, Bagatela i Ludowy w Krakowie, Contemporary Theatre of Athens (Ateny), COCOON Theatre (Tokio), Arcola Theatre (Londyn), Belgrade Theatre (Coventry).
 
Do najważniejszych realizacji ostatnich lat należą:
– Noc Helvera I. Villqista w jego reżyserii (Teatr Bagatela, Kraków)
– Wujaszek Wania A. Czechowa, reż. H. Kaut-Howson (Arcola Theatre , Londyn)
– Moja córeczka T. Różewicza, reż. M. Fiedor (Teatr Ateneum, Warszawa)
– Hamlet W. Szekspira, reż. M. Sobociński (Teatr Bagatela, Kraków)
– Dość!... dobry wyrób kabaretopodobny R. Kmity w jego reżyserii (Krakowski Teatr Scena STU)
– Beatrix Cenci J. Słowackiego, reż. M. Sobociński (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)
– Aj waj! czyli historie z cynamonem R. Kmity w jego reżyserii (Krakowski Teatr Scena STU)
– Wesele S. Wyspiańskiego, reż: R. Zioło (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego, Katowice)
– Dżuma A. Camusa, reż. M. Fiedor (Teatr im. S. Jaracza, Łódź)
– Otello W. Szekspira, reż. M. Sobociński (Teatr Bagatela, Kraków)
– Proces F. Kafki, reż. T. Obara (Teatr Ludowy, Kraków)
– Don Juan T. de Moliny, reż. M. Fiedor (Narodowy Teatr Stary im. H. Modrzejewskiej, Kraków)
– Tryptyk Wyspiański, reż. M. Fiedor, (Narodowy Teatr Stary im. H. Modrzejewskiej, Kraków)
– Samobójca N. Erdmana, reż. M. Fiedor (Teatr Dramatyczny, Warszawa)
– Kaligula A. Camusa, reż. A. Duda-Gracz (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)
– Dziady: Gustaw-Konrad A. Mickiewicza, reż. M. Sobociński (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)
– Mewa A. Czechowa, reż. G. Wiśniewski (Teatr Wybrzeże, Gdańsk)
Kubuś Fatalista i jego pan D. Diderota, reż. R. Zioło (Teatr Polski, Wrocław)
– Prezydentki W. Schwaba, reż. G. Wiśniewski (Teatr Powszechny, Warszawa)
– Biesy F. Dostojewskiego, reż. R. Zioło (Teatr Powszechny, Warszawa)
– Płatonow A. Czechowa, reż G. Wiśniewski (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)
– Dziady A. Mickiewicza, reż. M. Sobociński (Teatr im. W. Bogusławskiego, Kalisz)
– Wiśniowy sad A. Czechowa, reż. P. Miśkiewicz (Teatr Polski, Wrocław)
– Bzik tropikalny S. I. Witkiewicza, reż. G. Jarzyna (Teatr Rozmaitości, Warszawa)
– Krawiec S. Mrożka, reż. M. Kwieciński (Teatr TV, Kraków)
– Historia W. Gombrowicza, reż. G. Jarzyna-Horst Leszczuk (Teatr TV, Warszawa)
– Inne rozkosze J. Pilcha, reż. R. Zioło (Teatr TV, Kraków)
– Sen nocy letniej W. Szekspira, reż. R. Zioło (COCOON Theatre , Tokio)
– Hamlet W. Szekspira, reż. A. Wiśniewski (Theatro Porta, Ateny)
– Król Lear W. Szekspira, reż. H. Kaut-Howson (Haymarket Theatre, Leicester oraz The Young Vic Theatre, Londyn)
– Cienie wielkiego miasta, balet B. Rawskiego, chor. P. Śliwa (Opera i Operetka Krakowska)
– Andergrant – nagrodzona Fryderykiem płyta Renaty Przemyk (piosenki „Aż po grób” i „Każdy trochę jest potrzebny”).
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli:
Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity
Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda.
 
NAGRODY:
 
– Festiwal Komedii Talia 2005 w Tarnowie – nagroda za muzykę do spektaklu Aj waj! czyli historie z cynamonem,
– 22. Konfrontacje Teatralne- Klasyka Polska Opole 1997– wyróżnienie za muzykę do przedstawienia Bzik tropikalny w reż. Grzegorza Jarzyny
– 4. Konkurs Polskiej Sztuki Współczesnej w 1998 r. – nagroda Ministra Kultury i Sztuki, Prezesa ZASP-u oraz Prezesa TVP SA za muzykę do spektaklu Teatru TV Krawiec w reż. Michała Kwiecińskiego
– 26. Ogólnopolskie Konfrontacje Teatralne Opole 2001– wyróżnienie za muzykę do Dziadów w reż. Macieja Sobocińskiego.

DYSKOGRAFIA:
Hamlet – muzyka z przedstawienia wraz z fragmentami monologów i pieśni, wyd. EMI Ateny, 1998
Bzik tropikalny – muzyka z przedstawień G. Jarzyny Bzik tropikalny, Historia i Penthesilea, wyd. Luna, 2000
Aj waj! czyli piosenki z cynamonem – muzyka z przedstawienia wraz z fragmentami monologów, wyd. OKO – ART, 2010.

Foto: Tomasz Zakrzewski
Kompozytor, teoretyk, klawiszowiec, klarnecista. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Olsztynie (klasa klarnetu prof. Mirosławy Nowak-Dobrychłop) oraz Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, Wydziału Teorii Muzyki, Kompozycji i Dyrygentury.
 
Współtwórca (z Rafałem Christą) granej na żywo oprawy muzycznej do spektaklu Wałęsa. Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna Pawła Demirskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku w reż. Michała Zadary.
 
Autor muzyki do następujących dramatów Pawła Demirskiego w reżyserii Moniki Strzępki: Dziady. Ekshumacja, bulwarówka polityczna Był sobie POLAK POLAK POLAK i diabeł czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte, Śmierć podatnika, czyli demokracja musi odejść, bo jak nie, to wycofuję moje oszczędności, Diamenty, to węgiel który wziął się do roboty. After Czechow: Wujaszek Wania, Opera gospodarcza dla ładnych pań i zamożnych panów, Sztuka dla dziecka, Niech żyje wojna!!!, Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej, Tęczowa Trybuna 2012, Położnice szpitala św. Zofii, O dobru, Firma, Courtney Love, Bitwa warszawska 1920, W imię Jakuba S., Klątwa oraz Bierzcie i jedzcie.
 
Skomponował także muzykę do Trzech sióstr A. Czechowa w reżyserii Krzysztofa Minkowskiego w Teatrze Jeleniogórskim im. C. K. Norwida oraz przedstawienia impresaryjnego Stypa w reżyserii Rafała Urbackiego. Współpracował z Dawidem Załęskim w ramach projektów site-specific: Brutalizm in Ołbin (festiwal 4+4 DNY, Praga 2008) oraz Dreamspace. Byt kształtuje świadomość (haloGaleria MOK w Olsztynie, 2009).
 
Jako klarnecista grał z zespołem Lud Hauza (wydali m.in. EP Kwadrat, 2005; koncerty na terenie Młodego Miasta w Stoczni Gdańskiej i na Warsaw Summer Jazz Days w roku 2005). Jest autorem aranżacji na płycie Piotra Lempy Kolędy (2009).
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli Pawła Demirskiego: Położnice szpitala św. Zofii oraz Bierzcie i jedzcie.

Foto: Tomasz Zakrzewski
Pianista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu jazzowego.
Jako kompozytor muzyki teatralnej i kierownik muzyczny spektakli teatralnych współpracował m.in. z:
– Teatrem im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie (George & Ira Gershwin),
– Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie (Przecinek i kropka N. Usenko, Przygody pszczółki Mai W. Bonselsa, Trzej muszkieterowie A. Dumasa, Tymoteusz wśród ptaków, czyli wiosenna przygoda Tymcia J. Wilkowskiego),
– Teatrem Piosenki we Wrocławiu (Halucynacje G. Ciechowskiego),
– Teatrem Konsekwentnym w Warszawie (Dzieci śmieci A. Fugarda, [JA]3, czyli dwa do jednego T. Jachimka),
– Teatrem Dzieci Zagłębia w Będzinie (Calineczka D. Czajkowskiego),
– Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu (Przecinek i kropka N. Usenko),
– Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie (Zdobyć, utrzymać, porzucić, czyli złote myśli na tercet żeński i głos rozsądku K. Jaślara, Tuwim dla dorosłych J. Tuwima, Berlin czwarta rano Ł. Czuja),
– Teatrem Ateneum w Warszawie (Sceny niemalże małżeńskie Stefanii Grodzieńskiej),
– Teatrem Powszechnym w Łodzi (Weekend na wsi M. Camolettiego),
– Teatrem BAJ w Warszawie (Tymoteusz wśród ptaków J, Wilkowskiego)
oraz Teatrem Dramatycznym im. G. Holoubka w Warszawie (Operetka W. Gombrowicza).
 
Marcin Partyka aranżował i komponował m.in. dla Polskiej Orkiestry Radiowej, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Orkiestry Kameralnej Aukso, Filharmonii Świętokrzyskiej, Królewskiej Orkiestry Symfonicznej. Jako aranżer współpracuje z polskimi i zagranicznymi wokalistkami, takimi jak: Anna Serafińska, Magda Kumorek, Barbara Stępniak-Wilk, Anna Karamon, Joanna Piwowar, Joanna Lewandowska czy Rykarda Parasol.
 
Jest kierownikiem muzycznym koncertów galowych i spektakli muzycznych Festiwali Artystycznej Młodzieży Akademickiej FAMA w Świnoujściu, wielokrotnie tam nagradzanym. W roku 2004, podczas XXV Przeglądu Piosenki Aktorskiej otrzymał nagrodę im. Jana Raczkowskiego dla najlepszego akompaniatora Przeglądu, za „wybitny wkład w kreowanie piosenki aktorskiej”.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego.
 
Foto: arch. pryw. Marcina Partyki
Teatr Rozrywki
ul. M. Konopnickiej 1
41-500 Chorzów
 
 
INFORMACJE DLA OSÓB PORUSZAJĄCYCH SIĘ NA WÓZKACH
 
Teatr Rozrywki jest przygotowany na wizyty widzów niepełnosprawnych, także na wózkach inwalidzkich.
Prosimy w trakcie rezerwacji lub kupna biletu podać informację o tym, że widz jeździ na wózku. Pracownicy obsługi widowni pomogą w poruszaniu się po holu, foyer i widowni.
 
PARKING – oznaczone miejsca parkingowe przy ul. M. Konopnickiej
 
WEJŚCIE – bezkolizyjne wejście od ulicy: z parkingu, poprzez hol kasowy, szatnie i foyer, aż na widownię
 
TOALETA – oznaczona toaleta dla niepełnosprawnych przy szatniach
 
WINDA – w holu, umożliwiająca dostanie się na foyer i widownię Małej Sceny (I piętro)
 
LICZBA MIEJSC dla osób poruszających się na wózkach – 3 na widowni Dużej Sceny, 2 na widowni Małej Sceny
 
 
INFORMACJE DLA OSÓB Z DYSFUNKCJĄ SŁUCHU
 
Teatr Rozrywki jest wyposażony w słuchawki oraz pętle indukcyjne, wspomagające słyszenie. Urządzenia te można wypożyczyć w szatni Teatru, po zostawieniu dokumentu tożsamości na czas trwania spektaklu lub koncertu. Zakup urządzeń wspomagających słyszenie został sfinansowany przez Fundusz PFRON.
 
W razie pytań i wątpliwości, prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Widzów: +48 32 346 19 31-3 lub Kasą Biletową +48 32 346 19 34.

DOJAZD DO TEATRU ŚRODKAMI KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ:
 
rozkład jazdy autobusów i tramwajów