Muzyk, kompozytor, autor tekstów, producent muzyczny. Od początku lat 90. nagrywał i współpracował z wieloma polskimi wykonawcami, m. in. z zespołem Tilt Tomka Lipińskiego, z zespołem Macieja Maleńczuka Pudelsi (przez ponad 6 lat), z którym nagrał dwie płyty, by potem wraz z liderem odejść do grupy Homo Twist. Jako producent, realizator oraz muzyk nagrał z Homo Twist także dwa krążki.
 
Muzyka Piotra Lewickiego znalazła się na ścieżkach dźwiękowych takich filmów jak: Ono Małgorzaty Szumowskiej („Ces’t la vie” z tekstem Macieja Maleńczuka), Skrzydlate świnie Anny Kazejak, (piosenki z płyty „Kto nie pije z kolegami...”) oraz na płycie z muzyką do filmu To ja, złodziej Jacka Bromskiego.
Artysta współpracował z Renatą Przemyk przy albumie Odjazd, zawierającym piosenki ze spektaklu Freda Apke pod tym samym tytułem, który miał prapremierę w Teatrze Rozrywki. Piotr Lewicki był też producentem i aranżerem koncertu-benefisu Renaty Przemyk w 2009 roku.
 
Grał w autorskich projektach: Bachleda Józef, Redkot, Soomood, Lala i jevo kamanda. Jest autorem oprawy muzycznej dla wielu stacji radiowych i multimediów, wśród których znalazły się również dwa śląskie radia.
Piotr Lewicki współpracuje z Teatrem Barakah, będąc producentem i kompozytorem muzyki do takich spektakli jak: Statek dla lalek M. Marković, Martwe wesele A. S. Todorovića, Szyc H. Levina (z muzyką Renaty Przemyk) oraz głośnego spektaklu Poper H. Levina, wystawianego przez Teatr Nowy w Poznaniu, w Lesznie a także gościnnie – w Izraelu. W roku 2012 skomponował muzykę do spektaklu Body Art I. Bauersimy i R. Desvignesa dla Teatru im. W. Horzycy w Toruniu.
 
Obecnie występuje w duecie muzyczno-filmowym CINEMAPARADISO.
 
Z zespołem Pudelsi i Maciejem Maleńczukiem grał w spektaklu Bal u Wolanda, wystawianym w Teatrze Rozrywki. Jest kompozytorem muzyki do wystawianego w „Rozrywce” spektaklu Dwa ukochania.
 
Foto: arch. pryw. Piotra Lewickiego
Polski muzyk-pianista, kompozytor, dyrygent; ostatni żyjący przedstawiciel autentycznych przedwojennych klezmerów w Polsce. Trudno w kilku zdaniach streścić ogromny dorobek artystyczny i pedagogiczny Leopolda Kozłowskiego – urodzonego we Lwowie w rodzinie klezmerów, absolwenta Konserwatorium we Lwowie i Krakowie, specjalizującego się w muzyce żydowskiej i cygańskiej.
Leopold Kozłowski to wieloletni kierownik muzyczny Państwowego Teatru Żydowskiego w Warszawie, a także Cygańskiego Zespołu „Roma”. Autor szeregu kompozycji muzyki teatralnej, blisko współpracujący również z Polskim Radiem i Telewizją.
 
Ma w swym dorobku wielką liczbę realizacji zagranicznych – w całej niemal Europie, w krajach byłego ZSSR, w USA i Izraelu, a także w Argentynie, Kanadzie i Chinach. Obok Teatru Rozrywki zrealizował scenicznego Skrzypka na dachu dla Teatru Muzycznego w Gdyni, Operetki Wrocławskiej, Teatru Wielkiego w Warszawie i Opery Krakowskiej. Leopold Kozłowski jest autorem muzyki do filmu Austeria w reżyserii Jerzego Kawalerowicza, a także do obrazu I skrzypce przestały grać (o holokauście polskich Cyganów) – produkcji polsko-amerykańskiej (reż. Aleksander Ramati) z Horstem Bucholtzem w roli głównej, z udziałem m.in. Aleksandra Bardiniego.
 
Jest również współautorem amerykańskiego serialu filmowego Wichry wojny, w którym wystąpił legendarny odtwórca Tewjego – Chaim Topol, a także znana z Love story Allie McGraw. Współtworzył włosko-angielsko-francuski film Jerzego Skolimowskiego Wiosenne wody (z Nastasją Kinsky), a szczególne miejsce w artystycznej pracy Leopolda Kozłowskiego zajmuje współpraca ze Stevenem Spielbergiem – był on jednym z autorów i konsultantem muzycznym Listy Schindlera. „Ostatni klezmer Galicji” jest m. in. autorem spektaklu Rodzynki z migdałami, składającego się z pieśni żydowskich, śpiewanych po polsku i w języku jidisz.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka.
 
Leopold Kozłowski podkreślił, że wszystkie przedstawienia Skrzypka na dachu, których był współrealizatorem, dostarczyły mu wiele satysfakcji. „Szczególną jednak przyjemność odnalazłem w pracy z młodym zespołem Teatrem Rozrywki, stawiającym sobie bardzo wysoki próg pracy artystycznej, i bardzo głęboko zainteresowanym kulturą i muzyką żydowską.”
 
Foto: Jan Poprawa
Gitarzysta i kompozytor. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV.
Swoją karierę zawodową zaczął jako gitarzysta zespołu Republika z Grzegorzem Ciechowskim, Sławomirem Ciesielskim, Pawłem Kuczyńskim oraz w okresie późniejszym (lata 90) z Leszkiem Biolikiem. Jest współkompozytorem (łącznie z Grzegorzem Ciechowskim) wielu piosenek Republiki np. „Mamona”, „My Lunatycy”. Zwany też jest „prawą ręką Grzegorza Ciechowskiego”.
 
Z zespołem Republika wydał kilkanaście płyt, zagrał kilkaset koncertów w Polsce, Europie i Ameryce Płn. w tym wiele na festiwalach, m.in. w Roskilde w Danii (1984) czy Ruis Rock w Finlandii (1984). Wraz z Republiką, jako pierwszym zespołem rockowym w Polsce, wziął udział w widowisku teatralnym „Republika – Rzecz Publiczna” (Teatr Wielki w Łodzi) na podstawie Wyludniacza S. Becketta.
 
Po śmierci Grzegorza Ciechowskiego został „wolnym strzelcem”. Tworzy spółkę autorką z Jackiem Bończykiem. Obaj mają w dorobku kilka teatralnych spektakli muzycznych: Terapia Jonasza (Teatr Rozrywki), Obywatel (Teatr Wilama Horzycy w Toruniu), Kot w butach (Teatr im. W.Horzycy w Toruniu, Teatr Syrena w Warszawie, Teatr Rozrywki), musical Zorro (Teatr Muzyczny w Łodzi).
 
Oprócz tego skomponował muzykę do trzech sztuk teatralnych dla teatru Baj Pomorski w Toruniu: Pinokio, Amelka Bóbr i Król na dachu oraz Karampuk czyli królik z kapelusza.
 
Od 2004 roku jest liderem zespołu Depresjoniści (firmowanym wcześniej jako Bończyk-Krzywański), założonego wraz z Jackiem Bończykiem. Efektem pracy zespołu są płyty „Depresjoniści” (2005), „Ideologia snu” (2010) oraz płyta z piosenkami ze spektaklu Terapia Jonasza pod tym samym tytułem (2009).
Zbigniew Krzywański jest laureatem ZŁOTEJ MASKI za sezon teatralny 2012-2013, za muzykę do musicalu Zorro J. Bończyka (Teatr Muzyczny w Łodzi).
 
Foto: Tomasz Zakrzewski
 
Absolwent katowickiej Akademii Muzycznej, skrzypek, kompozytor, aranżer. Od dwunastu lat związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.
 
W teatrze debiutował opracowaniem muzycznym Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie. W dorobku ma kompozycje do spektakli:
Złota różdżka, Kopciuszek D. Stępień, O dziewczynce Katarzynce Czerwonym Kapturkiem zwanej D. Czajkowskiego, Jacek i Placek K. Makuszyńskiego, Tymoteusz i Psiuńcio J. Wilkowskiego (wszystkie w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie),
Czarnoksiężnik z krainy Oz wg F. Bauma, Mała księżniczka A. Klucznika (Teatr Maska w Rzeszowie),
Dokąd pędzisz, koniku? R. Moskowej, Klonowi bracia E. Szwarca, Kopciuszek M. Guśniowskiej, Najmniejszy bal świata M. Prześlugi (Śląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach),
Śpiąca królewna H. Januszewskiej (Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach),
Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr Lalek Arlekin w Łodzi oraz Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),
Kopciuszek D. Stępień, Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),
Jaś i Małgosia D. Stępień (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr Capitol w Warszawie),
Alicja w krainie czarów D. Czajkowskiego (Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),
Czerwony Kapturek J. i W. Grimmów (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),
Księga dżungli R. Kiplinga (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu).
 
Michał Kowalczyk jest autorem aranżacji na kwartety smyczkowe, orkiestry kameralne i symfoniczne. Jego opracowania wykonywały filharmonie w Katowicach i Wrocławiu oraz orkiestra kameralna Chamber Orchestra of Luxembourg. Muzyk zajmuje się również przygotowaniem wokalnym aktorów do spektakli.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych.
 
Foto: arch. pryw. Michała Kowalczyka
Pianista, kompozytor i aranżer. Od 1975 r. aktywnie uczestniczył w życiu jazzowym. Współpracował z takimi instrumentalistami jak: Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Witold Szczurek, Jacek Kochan, Andrzej Cudzich, Paweł Dalach, Adam Kawończyk, Zbigniew Czarnecki i Ryszard Jasiński.
W 1971 roku wziął, jako muzyk, udział w inscenizacji Wszystko dobre, co dobrze się kończy W. Szekspira, a później w Dziadach A. Mickiewicza (obydwa spektakle w reżyserii Konrada Swinarskiego w krakowskim Starym Teatrze). Od tego czasu rozpoczęła się jego przygoda z teatralną sceną. Skomponował muzykę do kilkudziesięciu spektakli dla teatrów na terenie kraju oraz poza granicą.
Stale współpracuje z reżyserem Pawłem Kamzą, ale również z Bogdanem Cioskiem, Adolfem Weltchkiem, Andrzejem Sadowskim, Jerzym Zoniem, Bogdanem Rudnickim, Iwoną Bielską, Jackiem Głombem, Robertem Czechowskim i in.
 
Napisał muzykę do następujących spektakli reżyserowanych przez Pawła Kamzę: Wiedźmy P. Kamzy w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie, Narkotyki S. I. Witkiewicza i Kordian J. Słowackiego w legnickim Centrum Sztuki – Teatrze Dramatycznym, Wyprawa z cieniem wg J. Brzechwy w Teatrze Animacji w Poznaniu, Kartoteka T. Różewicza, Pan Jowialski A. Fredry, Eine kleine A. D. Liskowackiego oraz Nierządne królestwo P. Kamzy w szczecińskim Teatrze Współczesnym, Tam, gdzie spadają anioły D. Terakowskiej na Scenie Polskiej w Czeskim Cieszynie, Wesele raz jeszcze M. Pruchniewskiego, Szpital Polonia P. Kamzy, Troja, moja miłość Eurypidesa, Wysoka Komedia wg C. K. Norwida oraz Klątwa cesarskiej włóczni P. Kamzy w legnickim Teatrze im. H. Modrzejewskiej, Ferragosto G. Herlinga-Grudzińskiego w Centrum Kultury Teatrze w Grudziądzu (oraz w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu), Przypadki Mikołaja Doświadczyńskiego I. Krasickiego w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, Kalisz-Raj wg A. Saint-Exupery'ego, Romeo + Julia P. Kamzy w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Opowieści argentyńskie W. Gombrowicza w Teatrze Polskim w Poznaniu, Kochałam Bogdana W. P. Kamzy oraz Spektakl „.....” S. Wyspiańskiego, Fotografie J. Andermana oraz Moja Molinezja P. Kamzy w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie i Łzy Ronaldo P. Kamzy w Lubuskim Teatrze uim. Leona Kruczkowskiego.
 
Współpracował z Bogdanem Cioskiem, tworząc muzykę do następujących spektakli: Szelmostwa lisa Witalisa J. Brzechwy, Podanie o Piaście i Popielu A. Gal, Balladyna J. Słowackiego, Tristan i Izolda J. Bediera, Legenda S. Wyspiańskiego, Antygona Sofoklesa i Don Kichote M. de Cervantesa (wszystkie w Teatrze Lalki i Maski „Groteska” w Krakowie), Antygona Sofoklesa, Wyzwolenie oraz Wesele S. Wyspiańskiego (Teatr Zagłębia w Sosnowcu), Brzydkie kaczątko A. Gal (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie), Dożywocie A. Fredry i Balladyna J. Słowackiego (obydwa Teatr im. J. Osterwy w Lublinie).
 
Paweł Moszumański skomponował kilkaset piosenek, wiele utworów na chór, zespoły kameralne i orkiestrę.
 
W 1999 roku otrzymał III nagrodę na 19. Opolskim Festiwalu Teatrów Lalkowych za muzykę do spektaklu Księga Dobrej Nadziei w reż. A. Weltschka.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Historia filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera.
 
Foto: Tomasz Zakrzewski