Scenograf, kostiumograf. Studiowała na Wydziale Malarstwa oraz Katedrze Scenografii (studia podyplomowe) w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Wśród najważniejszych realizacji znalazły się projekty kostiumów i scenografii do następujących spektakli:
Dziady część II A. Mickiewicza (Teatr Miejski w Gdyni),
Testosteron A. Saramonowicza i T. Koneckiego (Teatr Dramatyczny w Jeleniej Górze),
Tlen I. Wyrypajewa (Teatr Powszechny w Warszawie),
Klątwa S. Wyspiańskiego i Sinobrody – nadzieja kobiet D. Loher (Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu),
Dybuk wg utworów S. Anskiego i E. Jabée i Ożenek M. Gogola (Teatr Nowy w Poznaniu),
Czerwone Nosy P. Barnesa (Teatr Dramatyczny w Jeleniej Górze),
Kordian J. Słowackiego (Teatr Polski w Warszawie),
Nadobnisie i Koczkodany czyli Zielona Pigułka Witkacego (Teatr Powszechny w Warszawie),
Bramy raju. Krucjata dziecięca wg J. Andrzejewskiego (Studium Teatralne w Warszawie),
Sprzedana narzeczona B. Smetany (Opera w Debreczynie, Węgry)
W nocy na starym rynku. Gorączka jesiennej nocy I. L. Pereca (Teatr Żydowski w Warszawie)
Hamlet 44 Magdy Fertacz i Artura Pałygi,
Obłom-Off wg M. Ugarowa i Koń ma cztery nogi a też się potknie A. Ostrowskiego (Teatr Csokonai w Debreczynie na Węgrzech)
Udając ofiarę braci Presniakow (Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie),
Rycerskość wieśniacza P. Mascagniego i Pajace R. Leoncavalliego(Opera Nova w Bydgoszczy),
Operetka W. Gombrowicza (Teatr Narodowy w Budapeszcie).

Z Teatrem Rozrywki współpracowała przy spektaklach:
Na końcu tęczy P. Quiltera (dekoracje i kostiumy),
Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika (dekoracje),
– Sweeney Todd S. Sondheima (dekoracje i kostiumy),
Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a..


NAGRODY:
– Nagroda za scenografię do Klątwy S. Wyspiańskiego na 29. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska” 2004,
– Nagroda im. Teresy Roszkowskiej przyznana przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI 2005,
– Grand Prix na 11. Międzynarodowym Festiwalu Gombrowiczowskim w Radomiu 2014 za Operetkę.
–  nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA 2015 za scenografię do spektaklu Niedziela w parku z Georgem.

Foto: Tomasz Zakrzewski
SZKOŁA TEATRU to edukacyjny projekt, adresowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Podczas zajęć, odbywających się w przestrzeni Małej Sceny Teatru Rozrywki, staramy się przybliżyć uczestnikom LEKCJI TEATRALNYCH tajniki języka scenicznego. Chcemy pokazać teatr, jako SUMĘ SZTUK, sztukę zespołową, miejsce spotkania i dialogu.
 
Program lekcji teatralnych SZKOŁY TEATRU opracowany został przez teoretyków i praktyków teatru, przy współpracy z Centrum Sztuki Filmowej. Zajęcia edukacyjne dla młodzieży mają charakter otwarty, interaktywny. Poprzez zderzenie różnych form prezentacji: pokazów, projekcji, fragmentów spektakli, oraz poglądów, opinii, teorii i praktyk teatralnych, pragniemy młodym widzom zaprezentować bogactwo form współczesnego teatru.

W celu wyboru konkretnej Lekcji oraz ustalenia terminu, prosimy o kontakt z koordynatorem projektów edukacyjnych, panią Magdaleną Skorupą – tel. 667 310 588, 032 346 19 36, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Biurem Obsługi Widzów.

Lekcja 1
dialog – spotkanie – zdarzenie
 
rozpoczyna działalność SZKOŁY TEATRU, ma charakter wprowadzający w zagadnienia, znajdujące się w polu naszych przyszłych rozważań. Poprzez konkretne działania teatralne, wykorzystujące środki techniczne dostępne w teatrze i aktorów, pokazujemy złożoność materii teatralnej, rozmaitość sposobów jej kreowania i sposobów myślenia o teatrze.

Lekcja 2
reżyser – autor – tekst
 
pokazuje przy pomocy teatralnych środków bardzo osobistą czynność: reżyserskie czytanie tekstu literackiego. Interesują nas relacje i wzajemne zależności pomiędzy reżyserem, autorem tekstu i samym tekstem. Usiłujemy opowiedzieć o tym miejscu, gdzie rodzi się pomysł na spektakl, gdzie tekst staje się źródłem reżyserskiej inspiracji, pobudza jego wyobraźnię, staje się istotny, korespondując z jego widzeniem świata.

Lekcja 3
reżyser – aktor – postać
 
pokazuje relację reżyser – aktor. Interesują nas: obsadzanie ról, tajniki pracy z aktorem, warsztat aktorski, metody porozumiewania się, cykl prób, reżyserska i aktorska praca nad rolą, współpraca a manipulacja, ocena osiągniętych efektów w konstruowaniu postaci scenicznych.
 
Lekcja 4
reżyser – przestrzeń – inscenizacja
 
jest przeplataną wypowiedziami artystów inscenizacją losów tajemniczego Bohatera. Jego zagadkowa historia, pokazana w pięciu, wykreowanych światłem, dźwiękiem, barwą, przedmiotem oraz aktorskim działaniem odsłonach, ujawnia kluczową w tworzeniu inscenizacji rolę przestrzeni.

Lekcja 5
ciało – ruch – taniec
 
tutaj w centrum uwagi znajduje się człowiek i jego cielesność. Ciało aktora, mima, tancerza traktowane jest jako tworzywo teatru. Interesuje nas „mowa ciała”– plastyka ruchu scenicznego, taniec, pantomima, gest i mimika oraz sprawność ciała i świadomość jego używania.


Choreograf, mover, performer. Student Reżyserii Dramatu w krakowskiej PWST. Studiował również kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim oraz wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukację ruchową rozpoczął jako tancerz na wózku w Teatrze Tańca „Kierunek” w Bytomiu, tańcząc podczas Międzynarodowych Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tańca w Bytomiu: Gessel Mason (I Am, 2007 i Zazwyczaj, 2008), Victorii Fox (Human Shadows, 2008 i Traces of ourselves that we leave behind, 2009), Phila Williamsa (Unknown, 2009), Katarzyny Rybok (Ścieżki Zasilania, 2007) i duecie z Jakubem Lewandowskim (Resoraki, 2009).
 
Performer w autorskich projektach solo: BezSen (Festiwal Tańcząca Wyspa Tolerancji, Kalisz 2007), autobiograficzne Urodziny (Scena Tańca Współczesnego, Kraków 2008), Zrównywanie (XVI MKTWiFST, 2009). Zrównywanie było projektem opowiadającym o Śląsku i jego mieszkańcach na zasadzie synekdochy w postaci spalonej szkoły i o tożsamości performera urodzonego w tej właśnie przestrzeni.
 
Rafał Urbacki jest współautorem i tancerzem w video-dance (The Lift, 2009 i The Adventures of Giraffi and Charming Seally, 2010) oraz reżyserem projektu Mover. Projekt społeczny (XVII MKTWiFST, 2010) – spektaklu na 12 tancerzy z całej Polski o różnym stopniu zaawansowania w życie taneczne, w różnym wieku, opowiadający o kondycji tancerza w Polsce.
 
Jest również rezydentem w prestiżowym polskim programie na współczesną choreografię SOLO PROJEKT 2010 w Starym Browarze w Poznaniu. Powstałe solo Mt 9,7 było prezentowane m.in. na 20 TanzTage w Berlinie, Europejskim Kongresie Kultury we Wrocławiu, Polityki Tańca w Instytucie Teatralnym w Warszawie, Wibracjach Tanecznych we Wrocławiu. Wychodząc od tytułowego ewangelicznego wersetu – fragmentu opowieści o uzdrowieniu paralityka – Rafał Urbacki przeprowadza krytykę chrześcijańskiego pojęcia miłosierdzia. Jego lecture performance oparty jest w dużej mierze na materiale autobiograficznym – artysta sam zmaga się z niepełnosprawnością.
 
Po raz pierwszy współpracował z duetem Strzępka/Demirskiw spektaklu Tęczowa Trybuna 2012 (Teatr Polski we Wrocławiu, 2011).
 
Projekt taneczny o tożsamości pokolenia lat 90., którego jest reżyserem, otrzymał dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Rafał Urbacki jest także uczestnikiem warsztatów tanecznych i choreograficznych z takimi tancerzami, jak: Keith Hennessy (USA), Chris Harring (Austria), Ria Higler (Holandia), Michael Schumacher (USA), Peter Pleyer (Niemcy), Simone Aughterlony (Nowa Zelandia), Ray Chung (Chiny/USA), Daniel Lepkoff (USA), Danya Elraz (Izrael). Milan Kozanek (Słowacja), Tal Avni (Izrael), Emio Greco (Holandia), Maria Grudskaya (Rosja) i in. Współpracuje z Akademią Muzyczną prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych z zakresu muzykoterapii oraz ze świadomości ciała i improwizacji w całym kraju.
 
W Teatrze Rozrywki stworzył choreografię do spektaklu Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego.

Foto: Tomasz Zakrzewski
Tancerz i choreograf. W roku 1993 wyjechał z Polski, by spróbować swych sił w największych produkcjach musicalowych w Europie (Melissa, Twist of Time, Space Dream).
 
W 1998 ukończył jedną z najbardziej renomowanych szkół w branży – Szkołę Taneczno-Teatralną w Zurichu (Colombo-Dance Factory). Na stałe współpracuje z wieloma wybitnymi choreografami – Richardem Hevey'em, Jacqueline Beck, Annatiną Hug, Marciem Wuestem. Wraz ze Szwajcarskim Baletem Kameralnym, którego prezentacje były wielokrotnie nagradzane podczas festiwali tanecznych, występował na estradach całego świata.
Pracował dla największej stacji TV w Szwajcarii SF-DRS 1. Prowadzi zajęcia dla młodzieży i dorosłych. Tworzy choreografię do pokazów i prezentacji, pracował przy polskich edycjach programu tv „You can dance – po prostu tańcz!”.
 
Jest wszechstronnie utalentowany – kombinacje taneczne Piotra Jagielskiego, to elektryzująca mieszanka jazzu, modernu, funky, hip-hopu z elementami salsy i merenge.
 
W Teatrze Rozrywki stworzył układy taneczne do kilku piosenek Koncertu Sylwestrowego 2008 pt. Bądź gotowy dziś do drogi oraz choreografię do musicalu Producenci M. Brooksa.
 
Foto: Tomasz Zakrzewski
 
Choreograf. Stypendysta Centre Choregraphique Mathilde Monnier National de Montpellier we Francji. Absolwent Pedagogiki Artystycznej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Pedagofiki Tańca na Akademii Humanistyczno-Ekonomiczej w Łodzi.
W latach 2004-2010 solista w zespole baletowym Teatru Rozrywki w Chorzowie. Obecnie artysta niezależny, współpracujący z różnymi teatrami w Polsce.
 
W roku 2010 uhonorowany przez Marszałka Województwa Śląskiego Nagrodą Artystyczną dla Młodych Twórców. W roku 2011 został laureatem Stypendium Artystycznego w Dziedzinie Kultury Województwa Śląskiego.
Trzykrotnie nominowany do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA. Laureat tej nagrody w roku 2011 za choreografię do spektaklu Hotel Nowy Świat w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Spektakl ten, bez słów, oparty na ruchu, został wystawiony także w Teatro a Corte Torino we Włoszech, gdzie odniósł ogromny sukces.
W roku 2015, spektakl Cyrulik Sewilski w Teatrze Wielkim, do którego stworzył choreografię, otrzymał ZŁOTĄ MASKĘ za najlepszy spektakl roku.


Autor choreografii w spektaklach:
Zabawka autorski spektakl taneczny, Teatr Rozrywki w Chorzowie,
Adonis ma gościa F. Apkego, Teatr Rozrywki w Chorzowie,
Hotel Nowy Świat M. Piekorz, Teatr Polski w Bielsku-Białej,
Wizyta Starszej Pani F. Dürrenmatta, Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach,
Królewicz i żebrak D. Wiktorowicza, Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie,
Bulwar zdradzonych marzeń R. Talarczyka, Teatr Muzyczny w Gliwicach,
Wakacje Don Żuana M. Kuczyńskiego, Teatr Muzyczny w Gliwicach,
Monsters. Pieśni morderczyń R. Talarczyka, Teatr Rampa w Warszawie,
Amadeus P. Shaffera, Teatr Polski w Bielsku-Białej,
Hemar w chmurach M. Hemara, Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie,
Our House T. Firtha i Madness, Teatr Rozrywki w Chorzowie,
My Fair Lady F. Loewego, Opera Śląska w Bytomiu,
Cyrulik Sewilski G. Rossiniego, Teatr Wielki w Łodzi,
Eugeniusz Bodo. Czy mnie ktoś woła? R. Sisickiego, Teatr Zagłębia w Sosnowcu,
Klimakterium 2, czyli menopauzy szał E. Jodłowskiej, Teatr Capitol w Warszawie,
Grek Zorba J. Kandera, Teatr Polski w Bielsku-Białej,
Rigoletto G. Verdiego, Opera Nova w Bydgoszczy,
Ożenek M. Gogola, Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach,
Don Giovanni A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Łodzi.

 
Stworzył również choreografię w specjalnym pokazie kostiumów w filmie Oskarowe kostiumy Barbary Ptak w reż. Krzysztofa Korwin Piotrowskiego.
W latach 2009-2011 autor i realizator działu "Teatralne Kulinaria" w magazynie "Style", współautor scenariusza dla TVP1 do koncertu "25 lat! Wolność – kocham i rozumiem" na Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (2014).

Foto: Tomasz Zakrzewski

Sponsorzy i partnerzy: