Reżyser, tłumacz. W latach 2004-2006 kierownik literacki Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Ma w dorobku reżyserię takich sztuk, jak: Szewcy I. Witkiewicza (Teatr im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze), Tył do przodu J. Trębickiego, Z dystansu J. Ernsta, Mefisto K. Manna, Kartoteka T. Różewicza, Gyubal Wahazar, czyli Na przełęczach bezsensu S. I. Witkiewicza, Mary Stuart W. Hildesheimera (wszystkie w warszawskim Teatrze Powszechnym), Czas i pokój B. Straussa (Teatr Studyjny’83 w Łodzi oraz Teatr Szwedzka 2/4 w Warszawie; również przekład), Ten list napisał do mnie Fernando Krapp T. Dorsta (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie; również przekład), Dla kobiet, czyli wyprzedaż posezonowa A. Weskera (Teatr Szwedzka 2/4 w Warszawie), Trainspotting I. Welsha, Miłość i las F. von Rotha, Lizystrata Arystofanesa, Pod lodem R. Falka oraz Escape! R. Lewandowskiego (wszystkie w Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego).

Ponadto przełożył na język polski wystawiane na scenach Katowic, Łodzi, Tarnowa czy Nowej Huty takie dramaty, jak: Feliks, czyli szczęście naszkicowane ołówkiem R. Walsera, Bash (Cios) N. LaBute’a, Trainspotting I. Welsha, Push up 1-3. Ostatnie piętro R. Schimmelpfenniga, Brzydal M. von Mayenburga oraz Peggy Pickit widzi twarz Boga R. Schimmelpfenniga.
W roku 2005 w Kerczu na Krymie, podczas 7. Festiwalu Sztuki Antycznej otrzymał nagrody za najlepszą reżyserię i najlepszą inscenizację sztuki antycznej – za przedstawienie Lizystrata.
 
W Teatrze Rozrywki wyreżyserował spektakl muzyczny Rumbugiługi czyli nie zapominaj sióstr Andrew oraz monodram Madame Thérèse (wg własnego scenariusza). Dokonał również nowego przekładu komedii Frank V F. Dürrenmatta, wystawianej w Teatrze Rozrywki.
 
Michał Ratyński zmarł 11 września 2013 r., na trzy dni przed premierą Franka V.

Foto: źródła internetowe
Fotografik, operator, projektant i reżyser światła. Do roku 2001 pracował na planach filmów fabularnych, dokumentalnych, videoklipów oraz w dużych realizacjach telewizyjnych, jako autor zdjęć i operator kamery. Od roku 2000 zajmuje się głównie projektowaniem i realizacją światła przy muzycznych show telewizyjnych, nagraniach DVD, koncertach, festiwalach, sztukach teatralnych oraz przedstawieniach muzycznych. Od roku 2006 zajmuje się również projektowanie wyposażenia studiów telewizyjnych, teatrów i muzeów.
 
Współpracował z takimi reżyserami, jak: Andrzej Wajda, Filip Bajon, Tadeusz Słobodzianek, Maciej Dejczer, ze scenografami: Alanem Starskim, Borysem Kudliczką, Giorgosem Stylianou Matsisem, Magdą Dipoint oraz operatorami: Pawłem Edelmanem, Grzegorzem Kędzierskim, Arkiem Tomiakiem i in.
 
Ma w dorobku realizacje podczas takich imprez, jak Festiwale Piosenki Polkiej w Opolu (2002-2009), Festiwale w Sopocie (2001-2006), Top Trendy (2004-2010), Miss Świata 2006 w Warszawie, Polski Dzień w Brukseli 2006, EXPO 2006 w Japonii i wiele, wiele innych.
 
Współpracował przy produkcji videoklipów dla takich artystów jak Kayah, Anna Maria Jopek, Zakopower czy Hey.
 
Był reżyserem światła w takich spektaklach jak Stalowe magnolie R. Harlinga, Pecunia non olet? C. Harasimowicza, Tango opera: szare kwiaty R. Kołakowskiego, Bożyszcze kobiet S. Neila (wszystkie w stołecznym Teatrze Syrena), Skiz G. Zapolskiej, Judaszek M. Sałtykowa-Szczedrina (obydwa w Teatrze Ateneum w Warszawie), Chopin 4 w Kieleckim Teatrze Tańca oraz Grease W. Caseya i J. Jacobsa w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Sweeney Todd S. Sondheima.
 
Foto: arch. pryw. Artura Szymana
Reżyser świateł. Karierę zawodową rozpoczął od współpracy przy realizacji koncertów (min. Sonique) oraz współtworzeniu nowatorskich przedstawień m.in. w Teatrze Muzycznym Capitol. Następnym etapem jego kariery była współpraca z firmą Holiday on Ice (Holandia) przy realizacji jednych z bardziej widowiskowych rewii na lodzie, Hollywood i Diamonds, na stanowisku programisty świateł. Dzięki tej współpracy został zauważony przez firmę Show Time, która zaprosiła go do prowadzenia departamentu oświetlenia oraz reżyserii świateł w Tihany Spectacular Circus podczas dwuletniego tournée po Meksyku.
 
W roku 2004, do współpracy na stanowisku reżysera świateł zaprosiła go dyrekcja Opery Wrocławskiej. Jako reżyser świateł realizował również takie
superwidowiska Opery Wrocławskiej jak: Pierścień Nibelungów w Hali Stulecia, Napój Miłosny na Pergoli oraz Otello na Wyspie Piaskowej.
Od 2006 roku jako niezależny artysta stale współpracuje z większością scen operowych i muzycznych w Polsce, takich jak: Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Opera NOVA w Bydgoszczy, Opera na Zamku w Szczecinie, Opera Krakowska oraz Opera Wrocławska.
 
W Teatrze Muzycznym ROMA reżyserował światła do jednego z najbardziej multimedialnych przedstawień tej sceny, pt. Akademia Pana Kleksa.
Ma też na koncie realizacje oświetlenia do zagranicznych produkcji w Palau de les Arts Reina Sofia w Walencji, ABAO Bilbao oraz w Teatro Real w Madrycie.
Współpracuje z najlepszymi reżyserami polskiej sceny operowej, mi.n.: Michałem Znanieckim, Laco Adamikiem oraz Markiem Weissem-Grzesińskim.
 
Do ważniejszych realizacji należą:
  • w Polsce – Maria Stuarda G. Donizettiego (Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Śląska w Bytomiu), The Fairy Queen H. Purcella i Mandragora K. Szymanowskiego (Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu) oraz Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków B. Pawłowskiego (Opera Nova w Bydgoszczy), Kniaź Igor A. Borodina (Hala Ludowa we Wrocławiu), La Traviata G. Verdiego (Fosa Miejska w Toruniu), Scena Folkowa na Festiwalu Przystanek Woodstock 2011 w Kostrzyn)
  • za granicą – Samson i Dalila C. Saint-Saënsa w Grecji, Mandragora K. Szymanowskiego w Hiszpanii, Otello G. Verdiego we Włoszech, Demetrio S. Mayra w Szwajcarii, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego w Hiszpanii i Argentynie, Ernani G. Verdiego w Izraelu oraz Hiszpanii i in.
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicali: Our House T. Firtha i Madness, Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Billy Elliot E. Johna i L. Halla oraz Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona.
 
Innym obszarem działalności Bogumiła Palewicza jest oprawa świetlno-wodna. W 2008 roku podjął się realizacji takiej właśnie oprawy do muzyki Krzesimira Dębskiego na nowej fontannie w Toruniu. Po sukcesie tej wydarzenia zaproszono go do udziału w jednym z największych projektów tego typu, Fontanny Multimedialnej we Wrocławiu. Oprócz reżyserowania oprawy multimedialnej, konsultował tam rozwiązania dotyczące techniki sterowania i synchronizacji fontanny. Od spektakularnego sukcesu w czerwcu 2009 roku brał udział w reżyserii wszystkich show, które pokazywane są na fontannie. W roku 2009 stworzył również pokaz muzyczno-świetlno-wodny w Łodzi, później w Inowrocławiu, Toruniu i Dusznikach-Zdrój.
 
Foto: arch. pryw. Bogumiła Palewicza
Absolwent Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego, słuchacz West Surrey College of Art and Design w Farnham (Wielka Brytania) w ramach wymiany studentów, uczestnik warsztatów mistrzowskich w Lee Strasberg Theatre Institute (Nowy Jork).
 
Reżyser i autor zdjęć w filmach reklamowych (Polska, Włochy, Francja, Irlandia, Wielka Brytania i USA), videoklipach (m.in. z udziałem Bon Jovi) na rynkach Polski, Niemiec i USA, a także wielu filmów dokumentalnych, realizowanych dla Channel4 oraz BBC.
 
Autor zdjęć w ponad dwudziestu spektaklach polskiego Teatru Telewizji.
Marek Dawid jest również autorem zdjęć do filmu fabularnego pt. „Sukces” w reżyserii Marka Bukowskiego.
 
Ma w dorobku cztery wystawy fotograficzne w Londynie (1989-1992).
Współpracuje jako reżyser z wieloma agencjami reklamowymi w Polsce i za granicą, dla takich korporacji jak: Casio, Coca-Cola, Procter&Gamble, TP SA, Era GSM, Plus GSM, Pepsico, Danone, PKN Orlen, Pekao SA, LOT Polish Airlines i in.
 
Marek Dawid jest laureatem m.in. Nagrody dla najlepszego reżysera na Ogólnopolskim i Międzynarodowym Festiwalu Filmu Reklamowego CrackFilm. Otrzymał nominację do nagrody Clio na Advertising Festival w Nowym Jorku.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicalu Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika.
 
Foto: Tomasz Zakrzewski
Reżyser dźwięku. Pracę zawodową rozpoczął w studiu nagrań Polskiego Radia i Telewizji w Warszawie. Następnie pracował jako reżyser dźwięku w studiu radiowym w Lublinie oraz w Krajowej Agencji Wydawniczej Tonpress. Od wielu lat współpracuje ze studiem muzycznym „Chróst” w Sulejówku.
 
Jego dorobek reżyserski to ponad 300 nagranych płyt długogrających m. in. takich wykonawców, jak: Krzysztofa Krawczyk, Wojciecha Gąssowski i Maryli Rodowicz oraz zespołów: Bajm, Vox, Budka Suflera, Perfect, Maanam, Klaus Mitffoch, Blue Cafe.
 
Nagrywał muzykę filmową oraz muzykę do spektakli teatralnych. Reżyserował dźwięk podczas festiwali piosenki w Sopocie.
 
Od 2000 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym Roma przy wszystkich produkcjach musicalowych. Był reżyserem dźwięku w następujących spektaklach: Miss Saigon, Akademia Pana Kleksa, Grease, Koty, Taniec wampirów, Upiór w Operze, Les Misérables, Aladyn Jr., Deszczowa piosenka.
 
Dla Teatru Rozrywki w Chorzowie wyreżyserował dźwięk do musicali: Sweeney Todd S. Sondheima i Our House T. Firtha i Madness oraz do spektakli: Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego i Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a.
 
Foto: Karol Mańk
 

SPONSORZY I PARTNERZY: