Artysta wideo, motion designer, fotograf, widżej. Asystent w Katedrze Sztuk Wizualnych krakowskiej ASP.
 
Przygotowuje projekcje wideo i oprawy wizualne do spektakli teatralnych i operowych dla teatrów w całej Polsce, m. in. dla takich scen, jak:
Narodowy Stary Teatr w Krakowie, Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Bagatela w Krakowie, Teatr Rampa w Warszawie, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Żydowski w Warszawie, Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Ludowy w Krakowie, Teatr 6. Piętro w Warszawie oraz Teatr Kwadrat w Warszawie.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli:Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego, Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego do tekstów kabaretu Potem oraz recitalu Dni, których nie znamy.
 
Poza teatrem zajmuje się widżejowaniem – tworzeniem wizualizacji muzycznych oraz oprawą wideo koncertów, wydarzeń kulturalnych i festiwali, takich jak: Festiwal Piosenki Studenckiej, FAMA, Festiwal Filmowy Dwa Brzegi, Festiwal Teatralny Boska Komedia.
Współpracuje również z telewizją, tworząc oprawy graficzne programów telewizyjnych.
 
Foto: Anna Szwaja
 
Dramatopisarz, dramaturg, adaptator, juror. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Wrocławskim; w roku 2003 uczestniczył w programie International Residency. Podczas londyńskiego stypendium w Royal Court Theatre brał udział w zajęciach Martina Crimpa, Harolda Pintera, Petera Gilla i Davida Hare’a. Jego scenariusz zdobył nagrodę w konkursie warszawskiego Teatru Rozmaitości Car Project. W latach 2003–2006 był kierownikiem literackim Teatru Wybrzeże w Gdańsku, gdzie od roku 2004 rozpoczął realizację projektu artystyczno-społecznego pod hasłem SZYBKI TEATR MIEJSKI – cyklu opartego na materiałach dokumentalnych, nagraniach rozmów i prywatnych zapiskach przedstawień w niekonwencjonalnych najczęściej przestrzeniach.
 
Jest autorem dramatów, wystawianych m.in. w:
– Teatrze Wybrzeże w Gdańsku: Skurwysyny, wBOGAMGNIENIU, From Poland with Love, Wałęsa. Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna, Kiedy przyjdą podpalić dom, to się nie zdziw,
– Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie: Skurwysyny, wBOGAMGNIENIU, From Poland with Love,
Lubuskim Teatrze im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Nieprzytomnie,
– Teatrze Polskim we Wrocławiu: Dziady. Ekshumacja wg Dziadów Adama Mickiewicza, Śmierć podatnika, czyli demokracja musi odejść, bo jak nie, to wycofuję moje oszczędności, Tęczowa Trybuna 201, Courtney Love,
– Teatrze Dramatycznym im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu: Był sobie POLAK POLAK POLAK i diabeł czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte, Diamenty to węgiel, który wziął się do roboty, After Czechow: Wujaszek Wania wg Wujaszka Wani Antona Czechowa, Niech żyje wojna!!!, Czterej pancerni i pies, Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej, O dobru,
Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu: Opera gospodarcza dla ładnych pań i zamożnych panów na podstawie Powieści za trzy grosze Bertolta Brechta,
– Teatrze Jeleniogórskim im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze: Sztuka dla dziecka,
– Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Krakowie: Bitwa warszawska 1920,
– Teatrze Nowym im. T. Łomnickiego w Poznaniu: Firma,
– Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka oraz Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie (koprodukcja): W imię Jakuba S.
Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatrze IMKA w Warszawie (koprodukcja): Klątwa, czyli odcinki z czasu beznadziei,
– Teatrze Rozrywki w Chorzowie: Położnice szpitala św. Zofii, Bierzcie i jedzcie.
 
Współpracował, jako dramaturg z Andrzejem Mańkowskim, Wojtkiem Klemmem, Michałem Zadarą i in. Jest autorem adaptacji wspomnień Anny Łojewskiej Pamiętnik z dekady bezdomności (Teatr Wybrzeże w Gdańsku).
Jest jednym z założycieli Forum Obywatelskiego Teatru Współczesnego (listopad 2009). Jego dramaty publikowano w antologiach polskiego współczesnego dramatu w Rosji i Rumunii. Od października 2010 roku, razem z Moniką Strzępką, pisze felietony na stronę internetową „Krytyki Politycznej”.
 
WAŻNIEJSZE NAGRODY PAWŁA DEMIRSKIEGO I MONIKI STRZĘPKI (bez nagród dla aktorów grających w ich spektaklach):
 
– Był sobie POLAK POLAK POLAK i diabeł czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte – nagroda za najlepszy tekst premierowy na 6. Międzynarodowym Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2007); nagroda Marszałka województwa dolnośląskiego dla najlepszego przedstawienia w teatrach Dolnego Śląska w 2007 roku (2008), Nagroda „za groteskowe i dotkliwie prawdziwe odbicie naszej rzeczywistości” na 11. Ogólnopolskim Festiwalu Komedii Talia w Tarnowie, I nagroda w plebiscycie publiczności na 36. Jeleniogórskich Spotkaniach Teatralnych;
– Niech żyje wojna!!! – nagroda Marszałka województwa zachodniopomorskiego „za twórczą odwagę zaatakowania mitu” na 45. Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie (2010); nagroda główna i nagroda dziennikarzy na 5. Międzynarodowym Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@port w Gdyni (2010);
– Paszport „Polityki” za rok 2010 w kategorii Teatr (razem z Moniką Strzępką) za „konsekwentnie rozwijany projekt teatru krytycznego; za odwagę mówienia więcej i ostrzej, niż chcielibyśmy usłyszeć; za żywiołową teatralność, łamiącą bariery «dobrego smaku» na rzecz «dobrego myślenia»”;
– Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej – Grand Prix na 3. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie (2010); nagroda dla twórców i realizatorów spektaklu na 17. Ogólnopolskim Konkursie na wystawienie polskiej sztuki współczesnej (2011); nagroda za reżyserię na 9. Międzynarodowym Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2010); nagroda za reżyserię na 10. Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu (2010);
– Tęczowa Trybuna 2012 – nagroda za najlepszy tekst na 17. Ogólnopolskim Konkursie na wystawienie polskiej sztuki współczesnej (2011);
– Położnice szpitala św. Zofiinagroda za oryginalne wykorzystanie formy musicalowej dla przekazania ważnych społecznie treści w spektaklu na 11. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2012); nagroda publiczności i dwa mieszki od jurorów dla Moniki Strzępki na 14. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE 2012;
W imię Jakuba S. – Nagroda Główna oraz Nagroda „Gazety Wyborczej” za „najbardziej wnikliwe rozpoznanie rzeczywistości” na 7. Festiwalu Polskich Sztuk współczesnych R@port, Wdecha 2011 w kategorii WYDARZENIE – Strzępka i Demirski w Warszawie.
 
Foto: Tomasz Zakrzewski
Polski muzyk-pianista, kompozytor, dyrygent; ostatni żyjący przedstawiciel autentycznych przedwojennych klezmerów w Polsce. Trudno w kilku zdaniach streścić ogromny dorobek artystyczny i pedagogiczny Leopolda Kozłowskiego – urodzonego we Lwowie w rodzinie klezmerów, absolwenta Konserwatorium we Lwowie i Krakowie, specjalizującego się w muzyce żydowskiej i cygańskiej.
Leopold Kozłowski to wieloletni kierownik muzyczny Państwowego Teatru Żydowskiego w Warszawie, a także Cygańskiego Zespołu „Roma”. Autor szeregu kompozycji muzyki teatralnej, blisko współpracujący również z Polskim Radiem i Telewizją.
 
Ma w swym dorobku wielką liczbę realizacji zagranicznych – w całej niemal Europie, w krajach byłego ZSSR, w USA i Izraelu, a także w Argentynie, Kanadzie i Chinach. Obok Teatru Rozrywki zrealizował scenicznego Skrzypka na dachu dla Teatru Muzycznego w Gdyni, Operetki Wrocławskiej, Teatru Wielkiego w Warszawie i Opery Krakowskiej. Leopold Kozłowski jest autorem muzyki do filmu Austeria w reżyserii Jerzego Kawalerowicza, a także do obrazu I skrzypce przestały grać (o holokauście polskich Cyganów) – produkcji polsko-amerykańskiej (reż. Aleksander Ramati) z Horstem Bucholtzem w roli głównej, z udziałem m.in. Aleksandra Bardiniego.
 
Jest również współautorem amerykańskiego serialu filmowego Wichry wojny, w którym wystąpił legendarny odtwórca Tewjego – Chaim Topol, a także znana z Love story Allie McGraw. Współtworzył włosko-angielsko-francuski film Jerzego Skolimowskiego Wiosenne wody (z Nastasją Kinsky), a szczególne miejsce w artystycznej pracy Leopolda Kozłowskiego zajmuje współpraca ze Stevenem Spielbergiem – był on jednym z autorów i konsultantem muzycznym Listy Schindlera. „Ostatni klezmer Galicji” jest m. in. autorem spektaklu Rodzynki z migdałami, składającego się z pieśni żydowskich, śpiewanych po polsku i w języku jidisz.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka.
 
Leopold Kozłowski podkreślił, że wszystkie przedstawienia Skrzypka na dachu, których był współrealizatorem, dostarczyły mu wiele satysfakcji. „Szczególną jednak przyjemność odnalazłem w pracy z młodym zespołem Teatrem Rozrywki, stawiającym sobie bardzo wysoki próg pracy artystycznej, i bardzo głęboko zainteresowanym kulturą i muzyką żydowską.”
 
Foto: Jan Poprawa
Muzyk, kompozytor, autor tekstów, producent muzyczny. Od początku lat 90. nagrywał i współpracował z wieloma polskimi wykonawcami, m. in. z zespołem Tilt Tomka Lipińskiego, z zespołem Macieja Maleńczuka Pudelsi (przez ponad 6 lat), z którym nagrał dwie płyty, by potem wraz z liderem odejść do grupy Homo Twist. Jako producent, realizator oraz muzyk nagrał z Homo Twist także dwa krążki.
 
Muzyka Piotra Lewickiego znalazła się na ścieżkach dźwiękowych takich filmów jak: Ono Małgorzaty Szumowskiej („Ces’t la vie” z tekstem Macieja Maleńczuka), Skrzydlate świnie Anny Kazejak, (piosenki z płyty „Kto nie pije z kolegami...”) oraz na płycie z muzyką do filmu To ja, złodziej Jacka Bromskiego.
Artysta współpracował z Renatą Przemyk przy albumie Odjazd, zawierającym piosenki ze spektaklu Freda Apke pod tym samym tytułem, który miał prapremierę w Teatrze Rozrywki. Piotr Lewicki był też producentem i aranżerem koncertu-benefisu Renaty Przemyk w 2009 roku.
 
Grał w autorskich projektach: Bachleda Józef, Redkot, Soomood, Lala i jevo kamanda. Jest autorem oprawy muzycznej dla wielu stacji radiowych i multimediów, wśród których znalazły się również dwa śląskie radia.
Piotr Lewicki współpracuje z Teatrem Barakah, będąc producentem i kompozytorem muzyki do takich spektakli jak: Statek dla lalek M. Marković, Martwe wesele A. S. Todorovića, Szyc H. Levina (z muzyką Renaty Przemyk) oraz głośnego spektaklu Poper H. Levina, wystawianego przez Teatr Nowy w Poznaniu, w Lesznie a także gościnnie – w Izraelu. W roku 2012 skomponował muzykę do spektaklu Body Art I. Bauersimy i R. Desvignesa dla Teatru im. W. Horzycy w Toruniu.
 
Obecnie występuje w duecie muzyczno-filmowym CINEMAPARADISO.
 
Z zespołem Pudelsi i Maciejem Maleńczukiem grał w spektaklu Bal u Wolanda, wystawianym w Teatrze Rozrywki. Jest kompozytorem muzyki do wystawianego w „Rozrywce” spektaklu Dwa ukochania.
 
Foto: arch. pryw. Piotra Lewickiego
Absolwent katowickiej Akademii Muzycznej, skrzypek, kompozytor, aranżer. Od dwunastu lat związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.
 
W teatrze debiutował opracowaniem muzycznym Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie. W dorobku ma kompozycje do spektakli:
Złota różdżka, Kopciuszek D. Stępień, O dziewczynce Katarzynce Czerwonym Kapturkiem zwanej D. Czajkowskiego, Jacek i Placek K. Makuszyńskiego, Tymoteusz i Psiuńcio J. Wilkowskiego (wszystkie w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie),
Czarnoksiężnik z krainy Oz wg F. Bauma, Mała księżniczka A. Klucznika (Teatr Maska w Rzeszowie),
Dokąd pędzisz, koniku? R. Moskowej, Klonowi bracia E. Szwarca, Kopciuszek M. Guśniowskiej, Najmniejszy bal świata M. Prześlugi (Śląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach),
Śpiąca królewna H. Januszewskiej (Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach),
Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr Lalek Arlekin w Łodzi oraz Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),
Kopciuszek D. Stępień, Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),
Jaś i Małgosia D. Stępień (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr Capitol w Warszawie),
Alicja w krainie czarów D. Czajkowskiego (Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),
Czerwony Kapturek J. i W. Grimmów (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),
Księga dżungli R. Kiplinga (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu).
 
Michał Kowalczyk jest autorem aranżacji na kwartety smyczkowe, orkiestry kameralne i symfoniczne. Jego opracowania wykonywały filharmonie w Katowicach i Wrocławiu oraz orkiestra kameralna Chamber Orchestra of Luxembourg. Muzyk zajmuje się również przygotowaniem wokalnym aktorów do spektakli.
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych.
 
Foto: arch. pryw. Michała Kowalczyka

Sponsorzy i partnerzy: