fbpx

spektakl gościnny

Reżyseria:
Paweł Głowaty
Scenariusz, kostiumy, choreografia: Paweł Głowaty
Muzyka: Dorota Biłka, Kamil Owczarek
Występują: Paweł Głowaty, Dorota Biłka, Kamil Owczarek

Czas trwania spektaklu: 70 min.

"W owym czasie wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, żeby przeprowadzić spis ludności w małym państwie..." * * * Czasem Coś mówi Nie. Ale ktoś gdzieś śni, a jednak nigdy nie zaznał snu, czy przebudzenia. Odbywa jeden jedyny sen, który mieni się kalejdoskopem kolorów, a jednak nie potrafi rozróżnić kolorów. Ogląda światło znając jedynie ciemność. Kołysz mnie, kołysz...a już nigdy się nie przebudzę. Dlaczego? Bo nie. I wystarczy. Prawdopodobnie będzie to smutna opowieść o tym, co stracić można Jeżeli nie jest się zbyt zdeterminowanym by ujrzeć Słońce. Chyba, że Coś zdeterminowanego Nam przeszkodzi.


Hanoch Levin - Jutro Australia
Tłumaczenie: Agnieszka Olek, Ela Sidi, Michał Sobelman, Włodzimierz Leder
Reżyseria: Michał Piotrowski
Kostiumy: Aleksandra Fielek
Reżyseria światła: Piotr Sadlik
Występują: Karol Gaj, Oliwia Spisak, Agnieszka Gorzkiewicz, Aleksandra Gosławska, Karolina Kwaśny, Wiktoria Lisicka, Bartosz Surówka, Marcin Wolloch

Czas trwania spektaklu: 90 min.


"Jutro Australia" - czarny kabaret nadchodzącej wojny wg tekstów Hanocha Levina. Skecze izraelskiego autora napisane w latach 70. są zaskakująco aktualne w Polsce A.D. 2017.
Osiemnaście kabaretowych miniatur i piosenka składają się na obraz współczesnego świata, rządzonego namiętnościami i pogardą, pełnego karykaturalnych postaci, z nadchodzącą wojną w tle. Czy możemy się przed nią obronić?
Teksty wykorzystane w spektaklu pochodzą ze zbioru "Królestwo Wszechwanny".
Prawa do tekstów autora reprezentuje w Polsce Agencja Dramatu i Teatru „ADiT".

Scenariusz i reżyseria: Mariusz Cholajda, Grażyna Tabor
Kostiumy: Monika Malicka-Kusak
Scenografia: Wiesław Kusak
Animacje: Sylwia Dwornicka
Rysunki do animacji: Kaja Kusak, Sylwia Dwornicka
Konsultacje etnograficzne: Katarzyna Nowak-Gardecka
Występują: Monika Malicka-Kusak, Patrycja Sitkiewicz, Sylwia Dwornicka, Wiesław Kusak, Krzysztof Legierski, Mariusz Cholajda oraz Grażyna Tabor.

Czas trwania spektaklu: 55 min.
 
„Puste noce” to przedstawienie oparte na śląskich zwyczajach i obrzędach związanych ze śmiercią i pogrzebem. Spektakl sięga do głęboko zakorzenionych w tradycji i świadomości zabiegów (również magicznych), które towarzyszyły zmarłemu w jego ostatniej drodze. Jak zwykle, w przypadku tego reżysera, zastosowane metafory sprawiły iż spektakl ma charakter alegorycznej opowieści, z doskonała w swej prostocie scenografią, oszczędnymi dialogami oraz prostymi, biało-czarnymi kostiumami. Przejmującym akcentem spektaklu są zaczerpnięte z ludowych źródeł - oryginalne pieśni pogrzebowe wykonywane przez samych aktorów.

Całość uzupełniają wizualizacje multimedialne. Podstawą do ich stworzenia, były utrzymane w śląskim klimacie rysunki. Śląski charakter przedstawienia podkreśla muzyka nagrana na potrzeby "Pustych nocy" przez Orkiestrę Górniczą KWK Zofiówka.



Premiera spektaklu miała miejsce 31 października 2016 roku w Domu Zdrojowym.

Produkcja spektaklu dofinansowana została ze środków budżetowych miasta Jastrzębie-Zdrój 
w ramach programu stypendialnego w zakresie kultury.
 
Reżyseria, choreografia i wykonanie: Katarzyna Gorczyca/Oskar Malinowski
Scenografia, reżyseria światła: Maciej Kosteczka

Czas trwania spektaklu: 40 min.

Spektakl #DBRMPP to historia balansująca na granicy wzruszenia i dobrej zabawy, to podróż po świecie kiczu, opowieść o szybkim zaspokajaniu potrzeby bycia-z-kimkolwiek. To obraz ludzi bezradnych, uwodzący publiczność swoją błyskotliwością i sugestywnością. To historia kiczowatej pary w kiczowatym świecie. Ona – lokalna Lolitka, on – brudny i w dresie.
/Aleksandra Spilkowska, Teatralia/
 
Spotkanie ludzi, którzy nie potrafią przystanąć choć na chwilę i wsłuchać się w to, co mają sobie nawzajem do powiedzenia. Zajęci potwierdzaniem w cudzych oczach wykreowanego wizerunku samych siebie, nie mają czasu na zastanowienie się, czy świat, w którym żyją, nie stał się w międzyczasie tworem pełnym ich wyobrażeń o pragnieniach, a nie rzeczywistych potrzeb.
/Agata Kędzia, Reflektor/

 
Choreografia spektaklu została nagrodzona na Warszawskiej Platformie Tańca 2016 oraz na Krakowskim Konkursie Choreograficznym „3…2…1… TANIEC”. W 2017 r. odbyła się premiera filmu #LOVE, który jest ekranizacją filmową spektaklu.

BILETY NA POZOSTAŁE SPEKTAKLE 8. FINAŁU ENTRÉE DOSTĘPNE - TUTAJ -

Reżyser, tłumacz, teatrolog. Od 2017 r. związany z Teatrem Syrena w Warszawie – najpierw jako dyrektor, a od 2020 r. jako zastępca dyrektorki ds. artystycznych. Debiutował na profesjonalnej scenie w 2015 r. w Gliwickim Teatrze Muzycznym musicalem „Rodzina Addamsów” Andrew Lippy we własnym tłumaczeniu, za który otrzymał prestiżową nagrodę Złota Maska w kategorii najlepszy reżyser. Przedstawienie zostało również uznane za najlepszy spektakl roku przez kapitułę Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury. Wyreżyserował ponad 10 musicali w teatrach w całej Polsce m.in. „Czarownice z Eastwick”, „Rodzina Addamsów”, „Next to normal”, „Rock of Ages” i „Matylda”, „Nine”.  Jako tłumacz przełożył m.in. libretta musicali „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, „Hair”, „Tarzan”, „Ragtime”, „Przebudzenie wiosny”, „42 ulica”, „High School Musical”, „School of Rock” i wiele innych.

W latach 2002-14 był kierownikiem literackim Gliwickiego Teatru Muzycznego. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz reżyserii teatru muzycznego na krakowskiej PWST i Akademii Muzycznej. Jest doktorem nauk humanistycznych, aktywnie działa na polu naukowym. Pracował jako adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego (2010-17), wykładał na University of Washington w Seattle (2012-13) oraz na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (2014-15). Stypendysta Fulbrighta. W 2010 r. opublikował książkę „Musical nad Wisłą”, pierwszą i dotąd jedyną monografię polskiego musicalu. Autor kilkudziesięciu artykułów na temat musicalu w książkach i czasopismach w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a w Teatrze Syrena podcast „Nawet lubię musicale”, w którym przybliża największe triumfy i klapy na West Endzie i Broadwayu.

Dla Teatru Rozrywki przetłumaczył musical „Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając” oraz „Zakonnica w przebrani”.

„School of Rock” to pierwszy musicalu, który wyreżyseruje na deskach Teatru Rozrywki w Chorzowie.


Foto: Artur wacławek