WESOŁE MIASTECZKO
wg Stefana Żeromskiego
Teatr Odwrócony
 
Gmach Wesołego Miasteczka będzie wznoszony za pomocą słów – czytamy w recenzji o spektaklu Teatru Odwróconego w reżyserii Budzyka. – Wypowiadają je niepokorne, tajemnicze postaci. Grasują po scenie niczym cienie ze świata ciemności. Potrzebują nowej ofiary, by móc na nowo powrócić do życia. Reżyser podąża za swoją fascynacją. Stworzył spektakl – rytuał, w którym bohaterowie – inicjowani, zmieniają swoje imiona i tożsamości. Nowe imiona są znakiem owej przemiany. W przedstawieniu chodzi jednak o coś więcej niż pasmo następujących po sobie żywotów.
Wesołe Miasteczko zawiera w sobie świat. Scena staje się przestrzenią, w której zadomawiają się dwuznaczność i paradoks Jest labiryntem bez wyjścia. Jak mówi sam reżyser, do adaptacji Róży Stefana Żeromskiego – dramatu niescenicznego napisanego w 1909 r. – skłoniły go „celna do bólu diagnoza polskich przypadłości i wnikliwość obserwacji autora”.
Wesołe miasteczko to spektakl dla tych, którzy szukają nowych, a jeśli nie nowych, to na pewno mocnych, teatralnych doznań. Jest bardzo intensywnie. Muszą go zobaczyć także ci, którzy są gotowi usłyszeć głos pokolenia trzydziestolatków na temat kraju w którym żyjemy – wyjaśnia Budzyk. 

Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3816733,teatr-odwrocony-zaprasza-do-wesolego-miasteczka-widz-zaplaci-wedle-uznania,id,t.html

spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF
MACDEATH
wg W. Szekspira
Teatr Strefa Otwarta
  
Spektakl MacDeath TEATRU STREFA OTWARTA stanowi kolejny etap na drodze rekonstrukcji metody pracy aktora elżbietańskiego. Odwołuje się do dramatu Makbet W. Szekspira.
Fabuła dramatu jest ukazana w sposób wybiórczy, szczątkowy, służy jako pretekst do poruszenia tematów: władzy, pożądania, manipulacji w XXI w.
Osią akcji jest Makbet oraz Lady Makbet. Kobieta i mężczyzna wobec tematu władzy. Ukazanie zależności – jak różnice płciowe warunkują zachowanie jednostki w stosunku do własnych namiętności. Odwołanie do archetypu Adama, Ewy i rajskiego owocu.
W warstwie formalnej spektaklu zgłębiane są idee metateatralności - teatru w teatrze. Postaci mają dwoistą strukturę – z jednej strony są bohaterami z dramatu Szekspira, z drugiej strony zrywają maskę przypisanej roli i komentują, oceniają wzajemnie swoje poczynania. Głęboka identyfikacja zostaje skontrastowana z chłodną obserwacją i zdystansowaniem.
Punktem wyjścia jest pusta przestrzeń teatralna pozbawiona tradycyjnego podziału na scenę i widownię. Głównym tworzywem akcji jest aktor i widz. Scenografia oraz rekwizyty są ograniczone do minimum. Ważną rolę odgrywa kostium i jego symboliczna zmiana w trakcie akcji spektaklu. Kostium jest wehikułem procesów wewnętrznych postaci, wiernie odzwierciedla jego stan emocjonalny.
W dialogach aktorów występuje wielogłosowość. Poprzez postać Lady Makbet przemawiają wiedźmy. W Makbecie objawiają się: Makduf lub Duncan.
Zrezygnowano z kontekstu wydarzeń historycznych poruszanych w Szekspirowskim Makbecie na rzecz akcji wewnętrznej i procesów psychologicznych.
Tu i teraz to aktor i widz, natomiast zbrodnie o których mowa, to projekcje umysłu. Mogły się zdarzyć lub dopiero się wydarzą...

spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF

  
 
Dario Fo
Związek otwarty
Teatr Poczekalnia

Związek otwarty to historia małżeństwa w średnim wieku przeżywającego długotrwały kryzys. Mąż nałogowo wdaje się w kolejne romanse, o czym ze szczegółami informuje żonę. Jako zwolennik "związku otwartego" nie widzi w tym nic złego. Żona coraz częściej miewa silne nerwice, których efektem są dzikie awantury i nieudane próby samobójcze... Na koniec udaje się jej zdobyć adoratora. Pod jego wpływem zaczyna zauważać coraz więcej wad u męża. Ten zaś, widząc przemianę żony, nie jest w stanie ukryć zazdrości...

Występują: Izabela Noszczyk i Robert Latusek.


spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF
Sławomir Mrożek
Na pełnym morzu
Teatr Baza
 
Na pełnym morzu to absurdalny dramat o kondycji człowieka, który przez tajemniczą siłę umieszczony został w sytuacji ekstremalnej i groteskowej. Przed trzema bohaterami pojawia się tragikomiczne pytanie: „kogo mamy zjeść”? Mały, Gruby i Średni to trzy skrajnie, różne charaktery. Pozostawieni na tratwie, pozbawieni jedzenia, korzystając z argumentów politycznych, moralnych i historycznych próbują przekonać pozostałych bohaterów do konsumpcji swojego towarzysza. Pełna humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji historia trzech rozbitków, pozwala na chwilę zatopić się w nieograniczonym dowcipie Sławomira Mrożka.
 
O nas: Jeśli chodzi o naszą grupę to z jednej strony można powiedzieć, że nasze spotkanie było przypadkowe, ale z drugiej strony można też uznać, że kryje się za tym wybuch czarnej dziury w galaktyce Andromedy. My od dłuższego czasu przekonujemy się, że druga opcja jest bliższa prawdy, ponieważ nie jest to możliwe, by cztery skrajnie różne charaktery, które mają cztery specyficzne oczekiwania wobec życia i teatru były w stanie stworzyć jeden spektakl. Naszą grupą wstrząsały kataklizmy, huragany, zamiecie, burze wodne, aż stało się... Nasza mała, delikatna, drewniana tratwa jest gotowa rzucić wyzwanie Posejdonowi. „Hańba” wypływa na pełne morze!

spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF

Teatr Żelazny i Teatr Rozrywki
zapraszają
na spektakle prezentowane w ramach wakacyjnego cyklu

lato mostOFF

UWAGA! ZMIANA!
27 sierpnia zapraszamy na spektakl "Zagraj to jeszcze raz – sam"!