ARYSTOKRACJA WĘGLA I STALI

Opowiemy o górnośląskiej szlachcie, szczycącej się herbowymi górniczymi młotkami. Pokażemy ich rezydencje i majątki. Przekonamy się, co z tego wielkiego dziedzictwa zostało do naszych czasów i jakie jego elementy należy bezwzględnie chronić. Naszym przewodnikiem będzie historyk dr Arkadiusz Kuzio-Podrucki.  

   
Pałac w Kopicach                                                          

Zaglądniemy m.in. do Kopic, czyli wspaniałego pałacu Schaffgotschów i Joanny Gryczik, słynnego „śląskiego Kopciuszka”, o której pamięć do dziś nie zamarła. Ozdobą będzie górnicza muzyka z różnych epok w wykonaniu Grzegorza Płonki. Prowadzenie: Krzysztof Karwat.


Pałac w Mosznej



Herb Joanny Gryczik, słynnego "śląskiego Kopciuszka"


PARTNER:

koncert gościnny

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”.
Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem "Oldschool", będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze "starej szkoły", tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”
Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne "jazzawe" brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.
 
„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.



spektakl gościnny

Reżyseria:
Paweł Głowaty
Scenariusz, kostiumy, choreografia: Paweł Głowaty
Muzyka: Dorota Biłka, Kamil Owczarek
Występują: Paweł Głowaty, Dorota Biłka, Kamil Owczarek

Czas trwania spektaklu: 70 min.

"W owym czasie wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, żeby przeprowadzić spis ludności w małym państwie..." * * * Czasem Coś mówi Nie. Ale ktoś gdzieś śni, a jednak nigdy nie zaznał snu, czy przebudzenia. Odbywa jeden jedyny sen, który mieni się kalejdoskopem kolorów, a jednak nie potrafi rozróżnić kolorów. Ogląda światło znając jedynie ciemność. Kołysz mnie, kołysz...a już nigdy się nie przebudzę. Dlaczego? Bo nie. I wystarczy. Prawdopodobnie będzie to smutna opowieść o tym, co stracić można Jeżeli nie jest się zbyt zdeterminowanym by ujrzeć Słońce. Chyba, że Coś zdeterminowanego Nam przeszkodzi.


Willy Russell
EDUKACJA RITY
spektakl gościnny

przekład – Karol Jakubowicz
reżyseria – Andrzej Strzelecki
scenografia – Tatiana Kwiatkowska
muzyka i wykonanie – Szczepan Pospieszalski

Występują:

Rita – Katarzyna Ucherska
Frank – Piotr Fronczewski

„Edukacja Rity” to historia spotkania dwojga ludzi, których pozornie dzieli wszystko.

Ona – młoda fryzjerka z niezamożnej rodziny marzy o wyrwaniu się do lepszego świata i dlatego zostaje studentką uniwersytetu otwartego. Tam trafia na  Niego – nadużywającego alkoholu, doświadczonego profesora literatury. Ona to wulkan energii, entuzjazmu i młodzieńczej otwartości. On – niespełniony poeta, zamknięty w sobie, zgorzkniały i zrezygnowany.

Wkrótce okaże się, że ta przypadkowa znajomość nieoczekiwanie zmieni ich oboje…

Czas trwania spektaklu: 2 godz.

Hanoch Levin - Jutro Australia
Tłumaczenie: Agnieszka Olek, Ela Sidi, Michał Sobelman, Włodzimierz Leder
Reżyseria: Michał Piotrowski
Kostiumy: Aleksandra Fielek
Reżyseria światła: Piotr Sadlik
Występują: Karol Gaj, Oliwia Spisak, Agnieszka Gorzkiewicz, Aleksandra Gosławska, Karolina Kwaśny, Wiktoria Lisicka, Bartosz Surówka, Marcin Wolloch

Czas trwania spektaklu: 90 min.


"Jutro Australia" - czarny kabaret nadchodzącej wojny wg tekstów Hanocha Levina. Skecze izraelskiego autora napisane w latach 70. są zaskakująco aktualne w Polsce A.D. 2017.
Osiemnaście kabaretowych miniatur i piosenka składają się na obraz współczesnego świata, rządzonego namiętnościami i pogardą, pełnego karykaturalnych postaci, z nadchodzącą wojną w tle. Czy możemy się przed nią obronić?
Teksty wykorzystane w spektaklu pochodzą ze zbioru "Królestwo Wszechwanny".
Prawa do tekstów autora reprezentuje w Polsce Agencja Dramatu i Teatru „ADiT".