BULWAR ZACHODZĄCEGO SŁOŃCA

Wyprodukowano we współpracy z The Really Useful Group Ltd.



(Sunset Boulevard)


Andrew Lloyd Webber sięgnął do klasyki kina, o czym nie zawsze się pamięta – jego musical Sunset Boulevard (1993) jest bezpośrednią adaptacją legendarnego filmu o tym samym tytule (1950) w reż. Billy'ego Wildera. Filmu z muzyką Franza Waxmana, urodzonego chorzowianina, który za swoją kompozycję do tego obrazu otrzymał Oscara. Kolejne dwa Oscary przypadły autorom scenografii i scenarzystom. Poza tym film był nominowany do Oscara jeszcze w ośmiu kategoriach.

Musical miał prapremierę 12 lipca 1993 r., w nowo wówczas wyremontowanym Adelphi Theatre w Londynie, w którym przez kolejne lata Andrew Lloyd Webber wystawiał swoje najgłośniejsze musicale.

Bankrutujący scenarzysta Joe ukrywa się przed wierzycielem. Trafia do posiadłości Normy Desmond, wielkiej niegdyś gwiazdy kina niemego. Aktorce wydaje się, że powróci jeszcze na ekrany przy okazji występu w filmie według jej własnego scenariusza. Spotkanie z Joe Norma traktuje jako szczęśliwy zbieg okoliczności i prosi go o pomoc przy pisaniu tekstu. Wkrótce starsza kobieta zakochuje się w scenarzyście, niestety – bez wzajemności. Ich skomplikowana relacja, pełna namiętności i zmienności prowadzi do nieprzewidzianego i tragicznego zakończenia.

W filmie w rolę aktorki Normy Desmond wcieliła się wielka Gloria Swanson. W najnowszej wersji musicalu na West Endzie gra z ogromnym sukcesem Glenn Close.

SZANOWNI WIDZOWIE, pierwsze dwa rzędy naszej widowni, na potrzeby musicalu Bulwar Zachodzącego Słońca zostały zlikwidowane (wykorzystane przez scenografa). Dlatego podczas rezerwacji internetowych pojawiają się one jako niedostępne. W rzeczywistości rząd III w tym spektaklu jest rzędem pierwszym, tuż przed sceną. Prosimy brać to pod uwagę podczas rezerwacji biletów. Za utrudnienia przepraszamy.

            
muzyka: Andrew Lloyd Webber
scenariusz i teksty piosenek: Don Black & Christopher Hampton
na podstawie filmu Billy'ego Wildera

orkiestracja: David Cullen & Andrew Lloyd Webber
produkcja oryginalna: The Really Useful Group Ltd.

przekład: Lesław Haliński
reżyseria: Michał Znaniecki
choreografia: Inga Pilchowska
scenografia: Luigi Scoglio
kostiumy: Magdalena Dąbrowska
kierownictwo muzyczne: Jerzy Jarosik
kierownictwo wokalne: Ewa Zug
wizualizacje: Bogumił Palewicz

asystent reżysera: Anna Ratajczyk
asystent choreografa: Natalia Gajewska
asystent scenografa: Lidia Kanclerz

inspicjent: Iwona Bruch

OBSADA:

Joe Gillis – Artur Święs
Norma Desmond – Maria Meyer
Betty Schaefer – Wioletta Białk
Max von Mayerling – Dariusz Niebudek (gościnnie) / Przemysław Witkowicz
Cecil de Mille – Andrzej Kowalczyk
Artie Green – Marek Chudziński
Sheldrake – Mirosław Książek
Manfred – Kamil Baron
Myron / Kelnerka / Dziennikarka – Izabella Malik
Mary / Dziennikarka – Marzena Ciuła
Joanna / Heather / Dziennikarka – Anna Ratajczyk
Gangster 1 / Pracownik / Strażnik Jones – Adam Szymura
Gangster 2 / Patrzałek (głos) – Jarosław Czarnecki
Sammy / Barman / Dziennikarz – Andrzej Lichosyt
Morino – Bartłomiej Kuciel
Młody mężczyzna / Wunderkind / Pracownik firmy pogrzebowej / Aktor / Młody strażnik – Kamil Franczak
Sekretarka – Dagmara Żuchnicka

oraz

zespół wokalny:Aleksandra Dyjas, Ewa Grysko, Katarzyna Hołub, Oliwia Kindla, Paulina Magaj, Joanna Możdżan, Estera Sławińska-Dziurosz, Piotr Brodziński, Daniel Cebula-Orynicz, Jacek Pacholski, Paweł Stefan, Przemysław Witkowicz

zespół baletowy: Barbara DuckaNatalia Gajewska (gościnnie), Aleksandra Karch, Beata Kapluk, Sonia Sosna-Kostrzewa, Edyta Krawczyk, Zuzanna Marszał, Małgorzata Mazurkiewicz, Katarzyna Osuch, Joanna Rynkiewicz, Agnieszka Saletra, Weronika Zięba, Sebastian Chwastecki, Maciej Cierzniak, Krzysztof Czubaszek, Daniel Dąbrowski, Paweł Majewski, Daniel Szefler, Rostyslav Tkachuk, Karol Zdańkowski

i orkiestra Teatru Rozrywki
dyrygenci: Jerzy Jarosik, Mateusz Walach


polska prapremiera: 21 kwietnia 2017 r.
czas trwania: 170 minut z 1 przerwą


Dziękujemy firmie wypiekarnia.pl za wsparcie akcji Tramwajem do Teatru!

Projekt logotypu i plakatu do spektaklu: Aleksandra Cyrbus, ASP Katowice.
The Really Useful Group Ltd. pragnie podziękować Amy Powers za wkład w opracowanie tekstów do Sunset Boulevard.


Zdjęcia: Tomasz Zakrzewski


RECENZJE:
Dziennik Teatralny
Polska Dziennik Zachodni
Gazeta Wyborcza
Teraz Teatr



Obsada